پیش‌بینی بارش برف و باران در هفته پیش رو

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۰۷:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۲۳۴
پیش‌بینی بارش برف و باران در هفته پیش رو

 

وضعیت ناامید‌کننده بارش‌ها در شرایطی منتشر شده است که طی هفته‌های اخیر، شاهد بارش‌های مناسبی در کشور بوده‌ایم. اما وضعیت بلندمدت نشان می‌دهد که نباید فریفته بارش‌های اخیر شد و همچنان مردم باید در مصرف آب و دولت در مدیریت منابع آبی کوشا باشند.

در این حال، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از این است که در هفته پیش رو نیز بارش باران و برف در اغلب نقاط کشور ادامه خواهد داشت. در همین رابطه، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه 18 دی در سواحل خزر و اردبیل دما 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، اعلام کرد: از یکشنبه در نیمه شمالی کشور کاهش دما داریم که تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سامانه بارشی که وارد کشور شده است روز آینده 17 دی در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان و فارس فعال است.

وی ادامه داد: بعدازظهر شنبه در غرب و شمال‌غرب کشور افزایش ابر به تدریج بارش برف و باران داریم و سپس شنبه‌شب در سواحل خزر بارش باران آغاز می‌شود، روز یکشنبه 18 دی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش‌ها افزایش می‌یابد ضمن آنکه بارش برف و باران در مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور و همچنین ارتفاعات البرز، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه 19 دی بارش‌ها در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت و روز سه‌شنبه در سواحل خزر باران داریم.

ضیاییان ادامه داد: روز دوشنبه 19 دی با نفوذ سامانه بارشی به جنوب‌غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و همچنین وزش باد در چهارمحال و بختیاری، بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان همچنین شمال بوشهر و شمال‌غرب فارس خواهیم داشت و روز سه‌شنبه سامانه بارشی در جنوب‌غرب، غرب و جنوب کشور، مرکز کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و سپس شرق کشور فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه 18 دی در سواحل خزر و اردبیل دما 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، گفت: از یکشنبه در نیمه شمالی کشور کاهش دما داریم که تا روز سه‌شنبه ادامه دارد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 9 و یک درجه خواهد بود.

وی افزود: امروز بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود. ضیاییان گفت: روز شنبه در 19 مرکز استان شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، ایلام، بجنورد، بیرجند، خرم‌آباد، زنجان، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، کرج، کرمان، همدان، یاسوج و یزد، کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

 

ارسال نظر