ضرورت توسعه کلینیک‌های ترک مواد مخدر

۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۱۲:۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۹۵۸۹۴
ضرورت توسعه کلینیک‌های ترک مواد مخدر

نشست تخصصی راهکارهای پیشگیری از مصرف دخانیات در دادستانی کل کشور برگزار شد و در این نشست به ضرورت توسعه کلینیک‌های ترک مواد مخدر تاکید و اعلام شد که خدمات این مراکز مشمول بیمه باشد.

به گزارش دادستانی کل کشور، پیرو نشست‌های اخیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با دادستانی کل کشور و به منظور بررسی راه‌های پیشگیری از قاچاق اقلام دخانی، نشست مشترکی با حضور محمدرضا مسجدی دبیرکل، علی عطا طاهری مدیر اجرایی و حجت‌الاسلام والمسلمین رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در محل دفتر پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور برگزار شد.

در این جلسه به دلایل افزایش مصرف دخانیات ماهیت کم، عدم اجرای دقیق قانون منع تبلیغ و ترویج محصولات دخانی، سهولت دسترسی به دخانیات و فقدان برنامه موثر در زمینه تشویق به ترک استعمال دخانیات اشاره شد. افزایش گرایش به مصرف دخانیات به ویژه قلیان در بین جوانان و بانوان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال، مواجهه ۲۴ درصد از نوجوانان با دود دخانیات در منزل از دیگر گزارش‌ها در این جلسه بود.

براساس این گزارش، در این نشست مقرر شد استفاده از استندهای فروش سیگار که جنبه تبلیغی دارد و نیز استفاده از تنوع بسته‌بندی روی محصولات دخانی که تبلیغ محسوب می‌شود، ممنوع شود همچنین ضرورت دارد که کلینیک‌های ترک مواد مخدر توسعه یافته و خدمات این مراکز مشمول بیمه باشد.

 

ارسال نظر