وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۰۱:۰۱:۳۴
کد خبر: ۱۹۰۷۸۳
وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح «دارویار» و همچنین اقدامات انجام‌شده در جهت بیمه همگانی سلامت، ضمن تاکید بر اینکه سه دهک اول جامعه مطمئن باشند که بیمه شده‌اند، در عین حال از افراد فاقد پوشش بیمه‌ای خواست جهت ثبت‌نام بیمه سلامت اقدام کنند. وی همچنین با اشاره به آمارهای کرونا، گفت که ایران وارد موج هفتم کرونا شده است. به گزارش ایسنا، بهرام عین‌اللهی با اشاره به بیمه رایگان حدود شش میلیون نفر در کشور گفت: آرزوی بیمه همگانی که سال‌های سال در کشور مطرح بود، امسال محقق شده و با این زیرساخت بیمه است که می‌توانیم طرح دارویار را اجرا کنیم. به این ترتیب می‌توان یارانه سلامت و فرانشیز بیمه‌ای را انجام داد؛ به‌طوری‌که افزایشی در پرداختی از جیب بیماران نداشته باشیم.

     بیمه‌نشده‌ها برای بیمه کردن خود  اقدام کنند

وزیر بهداشت تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد بیمه همگانی در کشور اجرا شده است. البته تعدادی از افراد هم جزو سه دهک اول نیستند که می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت‌نام کنند. به نظر می‌رسد این افراد از یک تا یک و نیم میلیون نفر بیشتر نباشند. ما از این افراد درخواست داریم که جهت بیمه کردن خود اقدام کنند. همچنین آمادگی داریم که در شش ماه آینده بدون انجام آزمون وسع، بیمه افراد بیمه‌نشده را انجام دهیم و به این ترتیب بتوانیم خدمات حوزه سلامت را به این عزیزان ارایه دهیم.

       در ارایه خدمات، تفاوتی بین بیمه‌شدگان  رایگان با سایر بیمه‌شده‌ها نیست

عین‌اللهی همچنین تاکید کرد که در ارایه خدمات به بیمه‌شدگان رایگان با سایر افراد بیمه‌شده تفاوتی وجود ندارد و این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی، خدمات لازم را دریافت کنند. طرح در حال اجرا است که ما در این جاده هنوز در ابتدای راه هستیم و باید به نهایت آن برسیم.

      امکانات طرح دارویار برای اتباع خارجی

اوهمچنین گفت: در طرح دارویار و امکاناتی که می‌تواند اضافه شود، اتباع خارجی هم اگر به صورت اورژانسی به مراکز درمانی مراجعه کنند، بلافاصله باید بیمه شوند و خدمات لازم باید به آنها ارایه شود؛ چراکه جان این افراد نیز به‌واسطه آن بیماری در خطر است.

      اعتبار شش هزار میلیارد تومانی  برای بیمه همگانی رایگان

عین‌اللهی درباره میزان هزینه‌کرد مجلس و دولت برای بیمه همگانی گفت: امسال حدود شش هزار میلیارد تومان مجلس مصوب مصوب کرده است تا بیمه همگانی رایگان برای سه دهک اول جامعه انجام شود. همچنین در بحث بیماری‌های صعب‌العلاج که از نظر پزشکی می‌گویند این بیماری‌ها خانه‌برانداز هستند و هزینه‌های هنگفتی ایجاد می‌کنند، در این زمینه نیز مجلس حدود پنج هزار میلیارد تومان امسال مصوب کرده تا بتوانیم بیماران خاص، سرطانی و هزینه‌های بالای این بیماران را پوشش دهیم. در این زمینه نیز گام بزرگی برای بیمه برداشته شده است.

     جلوگیری از قاچاق دارو با طرح دارویار

او در ادامه درباره قاچاق معکوس دارو از کشور به کشورهای اطراف، گفت: اگر هر چیزی حساب و کتاب و نظم یابد مانع از قاچاق خواهد شد. پیش از این ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت تامین مواد اولیه دارویی پرداخت می‌شد و به این ترتیب یارانه را به ماده اولیه می‌دادیم، نه به مردم و بر همین اساس هم تولید انجام می‌شد؛ بنابراین وقتی به‌راحتی و بدون بیمه بتوان مقدار فراوانی از این داروها را فراهم کرد، مشخص است که به راحتی هم قاچاق می‌شود؛ اما وقتی تامین مواد اولیه با نرخ نیمایی صورت می‌گیرد و یارانه سلامت به بیمار داده می‌شود قاعدتاً منابع مالی ما نیز هدایت‌شده خواهد بود. هدف ما این است که دارو به دست مصرف‌کننده برسد و این موضوع از قاچاق جلوگیری می‌کند.

      وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم

وزیر بهداشت در ادامه درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: بارها اعلام کرده‌ام، اینکه فکر کنیم کرونا تمام شده، بسیار اشتباه است. کرونا، ویروسی است که تا سال‌ها باقی خواهد ماند. مشکلی که در زمینه کنترل کرونا وجود دارد، این است که دنیا در قبال این بیماری به صورت یکسان عمل نمی‌کنند. در حال حاضر میزان واکسیناسیون در دنیا در برخی کشورهای آفریقایی شش تا هشت درصد است و ویروس در این کشورها پایدار است.

     مردم دُز یادآور واکسن کرونا را  تزریق کنند

عین‌اللهی یادآور شد: آنچه در موج ششم توانست به ما کمک کند و حاشیه امنی را برایمان ایجاد کند، همکاری مردم در واکسیناسیون بود که باید از مردم تشکر کنم. اکنون هم که هنوز با شدت بالایی دچار درگیری نشدیم، از مردم خواهش می‌کنم که حتما واکسن را به عنوان دز یادآور تزریق کنند. او تاکید کرد: افرادی که شش ماه از واکسن قبلی‌شان گذشته باشد، حتما باید واکسن یادآور تزریق کنند که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. کسی که به اُمیکرون مبتلا شود، اگر واکسن تزریق کرده باشد، قطعا شدت بیماری‌اش کم خواهد بود و ما شاهد حوادث بد نخواهیم بود؛ به‌ویژه افراد بالای ۶۵ سال یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و... حتما واکسن دز یادآور را تزریق کنند.


 

ارسال نظر