مهم‌ترین خبرها از بارش برف و باران در سراسر کشور

۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۰۱:۲۴:۳۷
کد خبر: ۱۸۶۰۸۶
مهم‌ترین خبرها از بارش برف و باران در سراسر کشور

طی یک هفته گذشته بارش سنگین برف و باران در اکثر نقاط کشور باعث مسدود شدن راه‌های مواصلاتی، سیلاب، ریزش بهمن و آبگرفتگی معابر و خانه‌های مردم شد به حدی که چندین روستا تخلیه شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر آماده پرواز است تا به حادثه‌دیدگان احتمالی بارش سنگین برف به ویژه در مناطق کوهستانی و صعب العبور امدادرسانی کند. کمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش برف در چهار روز اخیر و تشدید آن در برخی از مناطق استان که ارتفاع برف را تا ۶۰ سانتی‌متر نیز رسانده است، کار خدمات رسانی به ساکنان مناطق دورافتاده و کوهستانی با تلاش اکیپ‌های امداد و نجات، اورژانس و جمعیت هلال احمر در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: به دنبال بارش برف ما با کاهش دمای هوا و یخبندان روبرو هستیم که در روزهای آینده نیز این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و شرکت گاز استان قول داده با همراهی مشترکان از افت فشار گاز جلوگیری کند که در صورت نیاز به صورت موقت گاز واحدهای صنعتی برای تامین واحدهای خانگی قطع خواهد شد. میرجعفریان مصرف روزانه گاز را در یک رکورد جدید در استان ۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: هموطنان ساکن در دورترین مناطق که در مسیر

لوله کشی گاز قرار دارند برای اینکه با افت فشار روبرو نشوند باید مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه مورد توجه باشد. رییس شورای مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: پلیس راه و راهور از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌کنند تا ایمنی تردد برای رانندگان و مسافران فراهم‌اید. میرجعفریان بیشترین گله مندی نیروهای راهداری و پلیس راه را از عدم مهارت رانندگان وسایط نقلیه در بستن زنجیر چرخ اعلام و تصریح کرد: هموطنان در صورت نیاز به سفر می‌توانند از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی در مورد وضعیت ترددی هموطنان در داخل شهر و گله مندی از شرایط بارش سنگین برف و عدم برف روبی به موقع گفت: شهرداری با تمام اکیپ‌ها و پرسنل زحمتکش به صورت شبانه روزی در تلاش برای پاکسازی و برف روبی معابر عمومی است ولی برخی از هموطنان به دلیل پارک خودرو در کنار معابر و خیابان‌ها مانع از اقدامات برف‌روبی شدند که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

    وقوع کولاک در محورهای جنوبی استان اصفهان

 رییس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به وقوع پدیده کولاک در محورهای‌های جنوبی استان، به مردم توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان در محورهایی که اعلام شده کولاک است، با اصرار وارد محور نشوند. مریم تاکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان، اظهار کرد: اگرچه اکنون بارش خاصی در محورهای استان دیده نمی‌شود، اما در برخی محورها برف وجود دارد و شاهد وزش باد شدید هستیم. وی با اشاره به پدیده کولاک در محورهای برفی استان، گفت: محورهای سمت جنوب استان همچون شهرضا- سمیرم در محدوده گردنه خروس‌گلو و گردنه دولت قرین و سمیرم - یاسوج محدوده گردنه پشته شاهد کولاک هستیم. با توجه به اینکه در محورهای برفی باد شدید است، تردد در این محورها حتماً باید با زنجیر چرخ انجام شود. رییس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه با وجود بارش برف و باران تردد در محورهای استان ایمن و روان است، گفت: شب گذشته محورهای شرق استان و همچنین شاهین‌شهر- میمه بارش پراکنده باران را داشتند و در سمت غرب و جنوب غرب استان شاهد بارش برف هستیم. وی تأکید کرد: فعالیت‌های راهداری به‌صورت ۲۴ ساعته به ویژه در محورهای غربی حضور فعال داشتند و با استفاده از ماشین‌آلات راهداری عملیات بازگشایی راه‌ها انجام می‌شود.

تاکی از مردم خواست با توجه به کاهش شدید دمای هوا و امکان رخداد حوادث ناخواسته، حتماً در مناطق کوهستانی با زنجیر چرخ تردد کنند و به‌هیچ‌عنوان در محورهایی که اعلام شده کولاک است، با اصرار وارد محور نشوند.

    سیل و آبگرفتگی در خراسان جنوبی

 بارش رگباری باران و سرازیر شدن روان‌آب از بندهای خاکی بالادست باعث ورود سیلاب به شهر سه‌قلعه در شهرستان سرایان شد و خسارات مالی برجا گذاشت. علیرضا عباس‌زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مناطق سیل‌زده شهر سه‌قلعه سرایان بازدید و با کشاورزان و مسوولان برای حل بحران صحبت کرد.

    افزایش شدت بارندگی و آب‌گرفتگی معابر در بندرعباس

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به امکان شدت گرفتن بارش‌ها و آب‌گرفتگی معابر در بندرعباس تا قبل از ظهر امروز، گفت: در حال برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و مسکونی در استان هستیم. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی شهرستان بندرعباس، هرمز، میناب و رودان را داشته‌ایم. خساراتی نیز به حوزه کشاورزی در میناب، رودان، بندرعباس و حاجی‌آباد وارد شده است که در حال برآورد خسارت در این روستاها هستیم.

    تردد در راه‌های فارس برقرار است

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس اعلام کرد که علی‌رغم بارش نسبتا خوب باران در اکثر نقاط استان، تردد در محورهای مواصلاتی ایمن و روان برقرار است. حمید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت راه‌های استان فارس در صبح سه‌شنبه ۲۸ دی ماه، بیان کرد: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمام محورهای استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است. او افزود: طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۲۸ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصد است. مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس ادامه داد: اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ در محور کمربندی پل فسا شیراز و کمترین تردد در محور صفاشهر-بوانات بین ساعات ۱۵ تا ۱۶ انجام شده است.

 

ارسال نظر