خدمت‌رسانی مراکز درمانی ایران در کربلا و نجف

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۴۷۸
خدمت‌رسانی مراکز درمانی ایران در کربلا و نجف

ربیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از فعالیت شبانه‌روزی دو مرکز درمانی ایران در کربلا و نجف خبر داد. سیدعلی مرعشی گفت: خدمات‌رسانی مراکز درمانی در کربلا و نجف تا روز ۲۳ صفر ادامه دارد. او افزود: امسال با توجه به محدودیت اعزام زائران ایرانی به ۶۰ هزار نفر ما نیز تعداد درمانگاه‌ها و همچنین نیروهای درمانی و پرستاری را کاهش دادیم، بنابراین دو درمانگاه یکی در نجف و یکی در کربلا با تجهیزات و تیم تخصصی دایر شده و به زائران خدمت می‌دهد. همچنین تعدادی اتوبوس آمبولانس برای انتقال بیماران احتمالی از کربلا و نجف به مهران و سپس درمان در کشور وجود دارد که در این خصوص با اورژانس کشور نیز هماهنگی‌های لازم شده است. مرعشی همچنین گفت: در اربعین ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰ نفر نیروی درمانی، پرستاری و پشتیبانی از ۲۶ شهریورماه تا هشتم مهرماه برابر با ۱۰ تا ۲۳ صفر ارایه خدمت می‌کنند که در میان نیروها پزشکان متخصص در زمینه‌های ارتوپدی، جراحی، عفونی، زنا ن، داخلی، طب اورژانس، پزشکان عمومی و کادر پرستاری به صورت شبانه‌روزی انجام وظیفه می‌کنند. او با بیان اینکه برخی سازمان‌ها و گروه‌های مردمی در طول مسیر و شهرهای زیارتی خدمات درمانی به صورت سرپایی ارایه می‌دهند، اظهار کرد: درمانگاه‌های این سازمان‌ها و گروه‌های مردمی در مواکب است که موکب آستان قدس، حضرت معصومه و امام حسن مجتبی از جمله آنها محسوب می‌شود.

 اگر زائران در طول مسیر دچار بیماری شدند، طبق هماهنگی‌های لازم می‌توانند از خدمات هلال احمر کشور عراق نیز استفاده کنند. رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به آمادگی کامل مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی در دو درمانگاه کربلا و نجف به صورت شبانه‌روزی گفت: درمانگاه نباء در هتل نباء و در میدان ابتدای جاده کوفه در میدان در شهر نجف قرار دارد و درمانگاه کربلا هم در هتل الماس شرق واقع شده که به صورت شبانه‌روزی به فعالیت می‌پردازند. او افزود: در صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا نیز نیروهای مردمی درمانگاهی را با همکاری هلال احمر راه‌اندازی کرده‌اند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. ضمن اینکه نیروهای راهنمای امدادِ گمشدگان هم به راهنمایی بیمارانی که نیاز به کمک و آدرس درمانگاه‌ها داشته باشند می‌پردازند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه تمام زائران باید کارت واکسیناسیون مبنی بر تزریق دو دز واکسن را داشته باشند، اظهار کرد: داشتن تست پی‌سی‌آر منفی نیز حداکثر ۷۲ ساعت قبل از اعزام ضروری است.

 

ارسال نظر