«نه» به بازگشایی مدارس بابت واکسینه نکردن دانش‌آموزان

۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۰۰
«نه» به بازگشایی مدارس بابت واکسینه نکردن دانش‌آموزان

عدم واکسیناسیون کودکان با وجود شیوع ویروس کرونا، آموزش حضوری را برای مادران نگران‌کننده کرده است، بنابراین اگر آموزش مجازی باشد، حداقل خاطر مادران از بابت سلامتی فرزندانشان آسوده خواهد بود. با توجه به اعلام مکرر از سوی وزارت آموزش و پرورش و همچنین تاکید معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش درباره نگرانی از در خانه ماندن دانش‌آموزان به مدت طولانی و مبتلا شدن آنها به بیماری‌های غیرواگیر و افت تحصیلی دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی بعد از ۱۸ ماه آموزش غیرحضوری، از سوی این دو وزارتخانه اعلام شد که از مهر سال ۱۴۰۰ آموزش‌ها به شکل حضوری خواهد بود. وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهارات خود درباره بازگشایی مدارس و نگرانی والدین از بابت شیوع کرونا در مدارس گفته است که تمام ملاحظات و تدابیر بهداشتی برای بازگشایی مدارس درنظر گرفته شده است؛ بنابراین برای خانواده‌ها جای نگرانی وجود ندارد و نباید نگران حضور فرزندانشان در مدارس باشند. پیش‌تر نیز توضیحاتی درباره ساعات و روزهای حضور در مدرسه از سوی وزیر آموزش و پرورش در این حد اعلام شد که برای کاهش جمعیت دانش‌آموزان آنها را تقسیم‌بندی خواهیم کرد.

  نه حضور در مدرسه، نه آموزش مجازی

در شرایطی که کرونای نوع دلتا جولان می‌دهد و موج پنجم نیز درگیری بیشتری نسبت به موج‌های قبلی داشته و تا مهر هم زمان زیادی باقی نمانده است، هیچ توضیح مبسوطی از سوی مسوولان با توجه به تاکیدشان بر بازگشایی مدارس درباره شیوه آموزش حضوری بیان نشده است. در عین حال آموزش مجازی هم طی ماه‌های اخیر نتوانسته رضایت والدین را آنطور که باید کسب کند.

  برنامه‌ای بلااستفاده

شاد که دیگر عملا کاربردی برای دانش‌آموزان ندارد و اغلب اگر هم بخواهند از آموزش مجازی استفاده کنند، از پلتفرم‌های قوی‌تری نسبت به شاد استفاده خواهند کرد. بسیاری از والدین این روزها نگران وضعیت تحصیلی فرزندشان هستند، خیلی از آنها نه رضایت به حضور دانش‌آموزان در مدارس دارند و نه از آموزش مجازی ابراز رضایت می‌کنند. این در حالی است که هنوز مشکل نزدیک به 3 میلیون دانش‌آموزی که دسترسی به آموزش مجازی ندارند، پا برجاست. این روزها در حالی قرار است سومین سال کرونایی تحصیلی آغاز شود که آموزش و پرورش هنوز هم برنامه‌ای درست و مدون برای تحصیلات دانش‌آموزان ندارد، از سویی وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس خبر می‌دهد و از سوی دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا از ادامه تحصیل مجازی سخن می‌گوید. این در حالی است که وزیر پیشنهادی هم در برنامه‌هایی که به مجلس ارایه کرده در این باره توضیحی نداده است. اما «محمد محسن‌بیگی» مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این باره پیشتر گفته بود که تغییر دولت‌‎ها تاثیری در تصمیم بازگشایی مدارس ندارد و آموزش حتما حضوری خواهد بود، ضمن اینکه شیوه‌نامه حضور در مدارس در شهریور ماه امسال اعلام خواهد شد. حالا باید منتظر ماند و دید که وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در شرایطی که کرونا دلتا همچنان در کل کشور می‌تازد به شکل خواهد بود.

 

ارسال نظر