دانش‌آموزان را مهرماه به مدرسه می‌آوریم

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۸۴۲
دانش‌آموزان را مهرماه به مدرسه می‌آوریم

وزیر آموزش و پرورش یکی از کارکردهای برنامه‌های اوقات فراغت امسال را سازگار کردن کودکان با اقتضائات جدید و استقبال از شرایط نو در سال تحصیلی آینده دانست.محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی برای نشاط، شادابی و امید آفرینی در بین دانش‌آموزان، با بیان اینکه سال تحصیلی سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و داریم آماده می‌شویم که وارد یک سال تحصیلی کاملا متفاوتی شویم، گفت: معلمان بعد از ماه‌ها ارتباط متفاوتی با دانش‌آموزان دارند. دانش‌آموزان را نیز بعد از ماه‌ها دوری از مدرسه می‌خواهیم دوباره مهرماه به مدرسه بیاوریم. او افزود: شاید یکی از کارکردهای برنامه‌های اوقات فراغت امسال، سازگار کردن بچه‌ها با اقتضائات جدید و استقبال از شرایط نو در سال تحصیلی آینده است.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما امسال امید داریم از طریق سازماندهی اوقات فراغت به این دوره با ارزش و به نیازهای اساسی مربوط به آن پاسخ دهیم، گفت: شعار «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی و یک مهارت» کمک موثری به تحقق اهداف تربیتی ماست. 

ساحت‌های مختلف تربیتی ما در اوقات فراغت مجال می‌یابد در پیوند با مسجد، تشکل‌های اجتماعی و سیاسی زمینه‌های رشد متوازن‌تر نسل نو را به فراهم کند.حاجی میرزایی تاکید کرد: ما مصمیم که در قالب ۳۰ هزار پایگاه تابستانی، فرصت گسترده‌تری برای این جمعیت انبوه دانش‌آموزی انبوه در اختیار بگذاریم. او با بیان اینکه شبکه شاد، محصول دوره کروناست گفت: شاد، در کنار همه تلخی‌های کرونا یک مزیت و امتیاز ویژه است و مجالی را فراهم کرده که ده‌ها هزار گروه و کانال با موضوعات مختلف فعالیت کنند. امیدوارم این سه میلیون جمعیت تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت، به کل جمعیت دانش‌آموزی تعمیم یابد. در فضای مجازی که توانمندی هایمان افزیش یافته است محدودیت‌های آن دوره حضوری را نداریم و یک دانش‌آموز می‌تواند از یک استان در برنامه دیگری در استان دیگر شرکت کند.

 باید این پیوندها را توسعه داده و کمک کنیم تا تابستان پرثمری داشته باشیم.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یادگیری فراگیرترین رفتار انسان‌ها در زندگی است،‌ گفت: کیفیت یادگیری، کیفیت زندگی را تشکیل می‌دهد و در زمان رویدادهای زندگی، عنصر مشترک یادگیری است. همه هستی نقطه یادگیری است. پیامبران معلم هستند و کتب آسمانی در تعلیم و تربیت انسان آمده‌اند. دانستن به ما آزادی و قدرت انتخاب می‌دهد، در میدان ابهام نمی‌توان تاخت و باسرعت حرکت کرد. ما باید از مسیر آگاهی پرورش پیدا کنیم. او ادامه داد: پرثمرترین دوره یادگیری، دوره دانش‌آموزی است چرا که ثبات و قدرت یادگیری در این دوران اتفاق می‌افتد و دوره تحصیل و دوره فراغت از تحصیل دوران مهمی هستند که دومی از اولی مهم‌تر است، زیرا داوطلبانه و باانگیزه همراه است‌.

 

ارسال نظر