روزی برای کودکان کار

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۳۰۳
روزی برای کودکان کار

جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها برای دومین سال متوالی روز جهانی منع کودکان کار باهدف کاهش آسیب حاصل از کار کودک در کنار کودکان کار خیابان بود.

حامد علیزاده، مدیر کمپین تهران شهر بدون گرسنه و کمپین کودکان شهرم در این مورد گفت: کمپین کودکان شهرم از اسفند 98 با هدف همراهی کودکان کار و زباله گرد از زمان شیوع بیماری کرونا آغاز شد و در تمام این مدت سعی کردیم هر پنجشنبه در کنار این کودکان باشیم. او افزود: امسال بیش از یک هزار و 200پیترا، 900 شاخه گل، 900 کتاب داستان و کتاب نقاشی، یک هزار و 200 ماسک پارچه‌ای و 100 عدد شامپو در بین کودکان کار و خیابان توزیع شده است، شاید بتوان به جرات گفت همین چند دقیقه‌ای که کودکان در کنار ما می‌نشینند و با آنها بازی می‌کنیم و لحظه‌ای را کار نمی‌کنند و کودکی می‌کنند می‌تواند قدمی مهم برای این کودکان باشد.

علیزاده ادامه داد: سال گذشته وقتی برای اولین‌بار با مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش و خوراکی به سر چهارراه رفتیم فکرش را نمی‌کردیم که بتوانیم تا این حد با این بچه‌ها دوست شویم و لحظه‌های خوبی را برایشان خلق کنیم، همین که حالا به تک تک ما اعتماد کرده‌اند، گاهی درد دل‌هایشان را به ما می‌گویند و ما می‌توانیم برایشان کاری بکنیم برای خودش حرکت قابل قبولی است. مدیرکمپین تهران شهر بدون گرسنه گفت: سال گذشته وقتی به مناسبت روز جهانی منع کار کودک برای اولین پیتزا سر چهارراه پخش کردیم و برق شادی  در چشمانشان دیدیم، با خودمان عهد کردیم که سال بعد هم لحظه‌های شادی را سرچهارراه به وجود بیاوریم. او ادامه داد: امسال هم روز جهانی منع کار کودک هم با پیتزا، گل و... در کنار کودکان کار و خیابان بودیم تا برسر عهدمان با این کودکان باشیم.

 

ارسال نظر