شناسایی و حمایت از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۷۸۲
شناسایی و حمایت از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل 
در مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

اختتامیه رویداد «رویش احسان» با هدف ایجاد و گسترش عدالت آموزشی درتمام نقاط کم‌برخوردار کشور برگزار شد. صبح دیروز در مراسمی با حضور رییس و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد احسان، جمعی ازمسوولان وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد، مراسم اختتامیه رویداد «رویش احسان» در محل نمایشگاه دایمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد احسان در زمینه ایجاد عدالت آموزشی گفت: این رویداد با هدف ایجاد راهکارهای نوآورانه درزمینه ایجاد عدالت آموزشی ازجمله شناسایی و حمایت از200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل توسط ستاد اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از اهدافی که به‌طور جدی در ستاد دنبال کرده و می‌کنیم، رفع موانع تحصیل و یادگیری آموزش در تمام مناطق کشور ازطریق تأمین نیازهای سخت افزاری مانند احداث مدارس در مناطق محروم، توزیع نوشت‌افزار، تأمین سرویس رفت وآمد درمناطق روستایی، اهدای تبلت، بسته‌های آموزشی و غیره است.

مخبر در ادامه گفت: تاکنون 2000 مدرسه را در کشور ساخته یا درحال ساخت داریم، تا پایان امسال هم 1000 مدرسه کانکسی را درمناطق روستایی وعشایری کشور تبدیل به مدرسه ثابت خواهیم کرد. رییس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: در بخش نرم‌افزار هم باتوجه به شیوع کرونا و شرایط خاصی که در کشور ایجاد شد، ورود کردیم و ازطریق ایجاد پلتفرم‌ها و سیستم‌های جدید راه‌هایی را ایجاد کردیم تا هیچ دانش‌آموزی به خاطر منطقه سکونتش از سایرین عقب نیفتد و از شیوه‌های نوین آموزش بهره‌مند شود. مخبر در پاسخ به سئوال خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت «نخستین واکسن ایرانی کرونا» هم گفت: یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تا ابتدای خردادماه تولید شده و هم‌اکنون درشرایط ویژه دمایی نگهداری می‌شود، به محض اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن، تولید آن را ظرف یکماه آینده به ۵ میلیون دوز می‌رسانیم. وی افزود: در فاز سوم مطالعات بالینی، تاکنون این واکسن به ۱۰هزار نفر در تهران و کرج تزریق شده و به زودی در ۵ شهر دیگر هم آغاز می‌شود . رییس ستاد اجرایی درخصوص مرحله نهایی تست انسانی این واکسن هم گفت: هر سه فاز مطالعات انسانی واکسن تا امروز با موفقیت کامل پیش رفته و ظرف یک‌ماه آینده با تزریق به 20 هزار نفر، تکلیف فاز نهایی آن هم مشخص خواهد شد. در ادامه این مراسم، علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: هدف اصلی ستاد کمک به گسترش و شکل‌گیری عدالت درسطح کشور است، در زمینه‌های مختلفی مانند سلامت، مسکن، اشتغال و به ویژه عدالت آموزشی، ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکن ملی، پرداخت هزینه درمان ناباروری یا کاشت حلزون گوش، ساخت هزاران مدرسه و بیمارستان و خانه بهداشت و تجهیز خانه‌های ورزش در مناطق محروم کشور نمونه‌ای ازاین اقدامات است. وی افزود: همچنین ازطرق مختلفی مانند اهدای بسته‌های نوشت‌افزار، تبلت و ساخت پلتفرم‌های آموزشی و مواردی ازاین دست می‌خواهیم کاری کنیم که هیچ بازمانده از تحصیلی در کشور باقی نماند. شهریار فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش نیز با قدردانی از برگزاری این رویداد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام همیشه در بحث ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور و احداث مدرسه و اهدای تبلت و نوشت‌افزار، کمک‌های ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته و دارد. رییس سازمان مدارس غیردولتی افزود: قصد داریم با امضای این تفاهمنامه با بنیاداحسان طرح بزرگ «آشتی با آموزش» را در سطح کشور باهدف شناسایی و حمایت از بازماندگان ازتحصیل اجرا کنیم.

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان نیز ضمن تشریح بخش‌های مختلف «رویش احسان» گفت: در این رویداد 314 طرح نوآورانه در زمینه ایجاد عدالت آموزشی از 26 استان کشور ارسال و بررسی شد که طرح‌های برگزیده برای اجرا مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام قرار خواهد گرفت. وی افزود: در حوزه عدالت اجتماعی بناست این پیشرانی با کمک مردمی و جهادی در بنیاد احسان ادامه داشته باشد. در انتهای مراسم تفاهمنامه همکاری بین بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه گسترش عدالت آموزشی، تجهیز مدارس آموزش از راه‌دور، هدایت و حمایت از ۲۵۰۰ دانش‌آموز نخبه و مستعد تحت پوشش کمیته امداد و شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی و حمایت از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل امضا شد. 

 

ارسال نظر