کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۷۷

   یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که به‌طور متوسط انگشت شست انسان با پیمایش در شبکه‌های اجتماعی، سالانه معادل دو ماراتن (۵۲ مایل) سفر می‌کند. محققان آژانس بازاریابی «ایلک» این محاسبه را بر اساس این ارزیابی انجام داده‌اند که هر نفر روزانه ۴۹ دقیقه را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند. شرکت «لیدز» نیز برای کمک به تجسم این موضوع، یک شبیه ساز آنلاین تعاملی به نام Thumb Run برای موبایل ایجاد کرده است. 

    گروهی از محققان ناسا دریافته‌اند که به احتمال زیاد بر روی مریخ نمک‌ ارگانیک یافت می‌شود. این نمک‌ها بقایای ترکیبات آلی هستند مانند ترکیباتی که پیش از این توسط مریخ‌نورد کنجکاوی کشف شده بود. ترکیبات آلی و نمک‌های مریخ ممکن است در اثر فرایندهای زمین‌شناسی تشکیل شده باشند یا بقایای حیات میکروبی گذشته باشند. یافتن نمک در مریخ علاوه بر اینکه بر شواهد وجود مواد آلی در مریخ می‌افزاید، از وجود حیات در مریخ در حال حاضر نیز پشتیبانی می‌کند زیرا با توجه به موارد موجود در زمین، برخی ارگانیسم‌ها برای تامین انرژی از نمک‌های آلی مثل اگزالات و استات استفاده می‌کنند.

   در حالی که علت اصلی بیماری آلزایمر هنوز مشخص نیست محققان شرح می‌دهند که چگونه نشانگرهای زیستی که مدت‌ها قبل از بروز علائم خودشان را نشان می‌دهند می‌توانند به تشخیص زودهنگام و درمان بهتر بیماران کمک کنند. در تحقیقات جدیدی که صورت گرفته ادعا می‌شود جامع‌ترین مطالعه در نوع خود است مشخص شده که غلظت برخی پروتئین‌ها در خون می‌تواند به تشخیص بیماری بسیار زودتر از بروز علائم کمک کند و همچنین برخی از این پروتیین‌ها در ایجاد بیماری نقش دارند.

 

ارسال نظر