پیشنهادتعطیلی 7 تا 10 روزه تهران به دولت ارایه شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۲۳۸
پیشنهادتعطیلی 7 تا 10 روزه تهران به دولت ارایه شد

تعادل| بیش از 103 بیمارستان تهران درگیر کرونا هستند از سوی دیگر رییس شورای شهر تهران اعلام کرده که روزانه نزدیک به 60 نفر در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند. از سوی دیگر فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران پیشنهاد تعطیل 7 تا 10 روزه تهران را به معاون اول رییس‌جمهور، وزیر کشور و وزیر بهداشت داده است. از سوی دیگر دستور لغو تورهای ترکیه نیز به تمام آژانس‌های مسافرتی ابلاغ شده است. شرایط بسیار بحرانی است و مردم باید با رعایت کامل پروتکل‌ها از ابتلای خود جلوگیری کنند و البته در این بین دولت هم باید با در نظر گرفتن این شرایط بحرانی، طرح قرنطینه تهران و لغو طرح کنترل ترافیک را در دستور کار خود قرار دهد، قبل از اینکه برای هر اقدامی دیر شود.

      روزی 5 هزار مراجعه به بیمارستان

آنچه در ماه‌های گذشته در خوزستان رخ داده حالا کلان‌شهر تهران را درگیر کرده است. به گفته مسوولان ستاد ملی مقابله با کرونا روزانه بیش از 5 هزار نفر مبتلا به کرونا در تهران به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. وضعیت تهران به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان بحرانی است و اگر زودتر اقدامی در این باره صورت نگیرد ممکن است آمار مرگ میر در پایتخت رکورد بزند. 

    آمار ابتلا به ‌شدت بالا رفته است

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه الگوی غالب کرونا در کشور نوع جهش یافته آن است، گفت: در چنین شرایطی پایبندی به پروتکل‌ها و محدودیت‌های ابلاغ شده برای شرایط قرمز اهمیت ویژه‌ای دارد. دکتر نادر توکلی با اشاره به برگزاری جلسه با روسای بیمارستان‌های استان تهران، گفت: هدف از این جلسه ایجاد آمادگی و هماهنگی بیشتر در بیمارستان‌های استان بود تا با افزایش تخت‌های بیمارستانی خدمات بهتری به بیمار ارایه داده و حجم خدمات خود را افزایش دهیم و به سمت پروتکل‌هایی برویم که بیماران را به سمت درمان‌های سرپایی سوق دهیم، این تصمیم در شرایطی گرفته شد که در چند روز اخیر آمار ابتلا به‌شدت بالاتر رفته است.

    ۱۰۳ بیمارستان در تهران درگیر کرونا

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۳ بیمارستان در استان تهران درگیر کرونا هستند و ناچاریم با لغو خدمات درمانی الکتیو در مراکز درمانی اصلی، ظرفیت بیشتری برای رسیدگی به بیماران کرونایی اختصاص دهیم. با توجه به وضعیت قرمز تهران باید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ابلاغ شده بر اساس پروتکل‌ها اجرایی شود.

     لزوم لغو طرح ترافیک

 و حضور یک سوم کارکنان ادارات

او با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون پیشنهاد قرنطینه ۱۰ روزه تهران اظهار کرد: منظور ما قرنطینه یا لاک داون کامل نبود، بیشتر بحث‌هایی همچون لغو طرح ترافیک، اعمال محدودیت بر مراکز خرید و فروشگاهی، ورزشگاه‌ها، حضور یک سوم کارکنان ادارات و... بود. در هر حال پروتکل‌های مصوب که برای وضعیت قرمز در نظر گرفته شده است باید اجرایی شود.

     مردم به شرایط بد این روزها واقف باشند

توکلی با اشاره به تاثیر سفرها در انتقال بیماری تصریح کرد: پیرامون لغو پروازهای ترکیه ما تصمیم‌گیری نمی‌کنیم. مردم باید به شرایط بد این روزها واقف باشند، میزان ابتلا به بیماری به‌شدت بالا است و تنها عامل خوشبینانه این روزها این است که مرگ و میر ما در کل به‌شدت بالا نیست که این هم ناشی از ۳ علت است، اول اینکه بیماران زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و دوم اینکه مراقبت‌های بیمارستانی تقویت شده است و دلیل سوم هم به میانگین سنی مبتلایان باز می‌گردد که با کاهش سن ابتلا میزان مرگ و میر هم کاهش می‌یابد.

  انتقاد از شیوه اجرای دورکاری 

در بخش خصوصی

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با تاکید بر اهمیت توجه به پروتکل‌های بهداشتی در دورکاری کارمندان در شرایط قرمز کرونا از سوی کارفرمایان گفت: متاسفانه برای اجرای دورکاری با بخش و شرکت‌های خصوصی دچار مشکل هستیم؛ اما پروتکل دورکاری مشخص است که خوشبختانه در ارگان‌های دولتی پیگیری می‌شود، قطعا عوامل اجرایی باید به شیوه اجرای پروتکل‌ها در بخش خصوصی ورود کنند که نظارت بر این موضوع هم متوجه استانداری است.

    از دو ماسک استفاده کنید

او تاکید کرد: الگوی غالب بیماری در حال حاضر از نوع ویروس جهش یافته است و بارها اعلام کرده‌ایم که میزان سرایت بیماری در نوع جهش یافته آن بسیار بالا است. بنابراین از مردم می‌خواهیم از حضور در اماکن پر تجمع خودداری کنند و ترجیحا از دو ماسک استفاده کنند.

     لغو فوری تورهای ترکیه 

از سوی دیگر معاون هماهنگی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر لغو فوری تور ترکیه به کلیه شرکت‌های گردشگری خبر داد. سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع شد، خاطرنشان کرد: جمع بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه و نهایتا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شد.

 

ارسال نظر