غیرحضوری شدن ۵ خدمت تأمین اجتماعی

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۳۸۰
غیرحضوری شدن ۵ خدمت تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از غیرحضوری شدن پنج خدمت دیگر تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان تحت پوشش خبر داد. به گزارش مهر، مصطفی سالاری در نشست خبری گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار بود بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند سه خدمت طی هفته‌های گذشته غیرحضوری شد و در هفته سوم این طرح، پنج خدمت دیگر غیرحضوری می‌شود. با تحقق این طرح ۷۰ میلیون از بار مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد یعنی بیش از ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری می‌شوند. در دو هفته گذشته نیز سه خدمت غیرحضوری شدند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به پنج خدمتی که غیر‌حضوری می‌شود، گفت: استعلام وضعیت دریافت مستمری درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصا حساب واگذارنده و پیمانکار، ثبت‌نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی از جمله این خدمات هستند. سالاری در خصوص ارایه خدمات حضوری نیز گفت: خدماتی که به‌صورت غیرحضوری ارایه می‌شوند، دیگر در شعب حضوری انجام نمی‌شود اما اگر بیمه‌شده‌ای به‌صورت حضوری مراجعه کند همکاران ما بروشورهای لازم را به آنها ارایه و خدمت را روی گوشی همراه، فعال می‌کنند. وی افزود: تطبیق اطلاعات هویتی افراد با شماره تلفن همراه آنها انجام می‌شود و برای برخی از خدمات نیز شماره حساب می‌خواهیم. در مورد نسخه الکترونیکی نیز از پایان مهرماه همه امکانات استفاده از نسخه الکترونیکی در مطب پزشکان فراهم شده و مشوق‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم. سالاری در خصوص استعلام کمک هزینه ازدواج و عائله‌مندی اظهار کرد: این خدمت با همکاری سازمان ثبت احوال انجام می‌شود. مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد بیمه بیکاری تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اسفند تا خرداد) یک میلیون و ۵۰ هزار نفر مستمری بیمه بیکاری دریافت کردند و از خردادماه نیز تاکنون برای ۸۲ هزار نفر بیمه بیکاری برقرار شده است. 

 

ارسال نظر