اخبار کوتاه

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۰۰۵

واکسن ایرانی کرونا وارد مرحله انسانی می‌شود

واکسن ویروس‌های ضعیف و کشته شده کرونا با تلاش محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران از مرحله حیوانی عبور کرده و به زودی وارد مرحله انسانی می‌شود. عضو ستاد کرونای تهران و رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر گفت: نوع واکسن‌های کرونا با یکدیگر متفاوت هستند؛ برخی واکسن‌ها با استفاده از ویروس‌های کشته شده و برخی دیگر از آنها با بهره‌گیری از نوترکیبات ویروسی و روش‌های جدید در حال ساخت هستند. جلیل کوهپایه‌زاده با اشاره به اینکه محققان این دانشگاه با تمام توان در حال تلاش برای تولید این واکسن هستند، افزود: امیدواریم این فعالیت‌ها به نتیجه مطلوب برسد تا خدمات پیشگیرانه بهتری به مردم ارایه شود. وی با اشاره به اینکه ساخت واکسن مراحل مختلفی دارد، بیان کرد: مرحله اولیه آزمایشگاهی واکسن کشته شده ویروس با موفقیت پشت سر گذاشته شده است و امیدواریم در ماه‌های آینده کارآزمایی بالینی آن هم با موفقیت به پایان برسد تا این دستاورد مهم در اختیار نظام سلامت کشور قرار گیرد. مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی نظر استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند و تا حد امکان از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

معرفی 5   بیمارستان قزوین به دادگاه 

۵ بیمارستان قزوین به علت بی‌خطر نکردن اصولی پسماندهای عفونی به دادگاه معرفی شدند. سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی به روش شیمیایی در برخی بیمارستان‌ها بر اساس قوانین سازمان بهداشت جهانی مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست نیست. حسن عباس نژاد،

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تایید خبر فوق بیان کرد: پنج بیمارستان شهرستان قزوین به دلیل استاندارد نبودن سیستم بی‌خطرسازی پسماند به دستگاه قضایی معرفی شدند.عباس نژاد در ادامه گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده، با صدوراخطار زیست محیطی، فرصتی یک ماهه به بیمارستان‌ها داده شد تا سیستم‌های بی‌خطرساز پسماند عفونی خود را به دستگاه‌های مورد تایید محیط زیست تغییر دهند، که در صورت عدم تغییر در سیستم بی خطر سازی، خروجی پسماندهای عفونی آنها بی‌خطر شده و عفونی تلقی می‌شود. بعد از عدم تمکین بیمارستان‌ها با این ضوابط و پایان فرصت، اداره حفاظت محیط زیست قزوین از 5 بیمارستان شکایت کرده و مسوولان آنها به دادگاه معرفی شده‌اند.

 

ارسال نظر