ضرورت برگزاری مانور سراسری زلزله

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۲۸
ضرورت  برگزاری مانور سراسری زلزله

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت برگزاری مانور سراسری زلزله در کل کشور با همکاری تمامی سازمان‌ها و مشارکت مردم تاکید کرد.

رضا کرمی محمدی، در دیدار با فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام شد، گفت: احتمال وقوع زلزله در تهران همیشه وجود دارد، از طرف دیگر با توجه به جمعیت ثابت تهران و جمعیت شناوری که از اطراف به تهران می‌آیند با فرهنگ‌های متفاوتی روبه رو هستیم. بنابراین در زمان بحران مسائل امنیت جانی و مالی شهروندان بسیار حائز اهمیت است که از هم اکنون نیازمند برنامه‌ریزی‌های لازم در مورد آن هستیم.

او در خصوص زمینه‌های همکاری با یگان ویژه افزود: علاوه بر تامین امنیت، همچنین در صورت وقوع بحران‌های طبیعی نیازمند امداد رسانی سریع هستیم و بازگشایی مسیرهای امدادی در این شرایط بسیار حائز اهمیت است. باید در زمان عادی با تمرین و ممارست نحوه مشارکت با سازمان‌های مختلف و نحوه برخورد با مردم برنامه‌ریزی و تمرین شود، زیرا ممکن است بلافاصله بعد از زلزله با بحران‌های اجتماعی روبرو شویم.

 کرمی محمدی اضافه کرد: قبل از تصویب قانون جدید مدیریت بحران، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران مسوول ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های تخصصی بود که با قانون جدید مدیریت بحران و حذف شورای هماهنگی، موضوع ایجاد هماهنگی مشخص نیست. کار شورای هماهنگی این بود که بدانیم به چه برنامه‌ها و چه امکاناتی نیاز داریم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه باید برای ایجاد هماهنگی‌های لازم در زمان وقوع زلزله و بعد از زلزله با سازمان‌های مختلف جلسات مستمر برگزار شود، گفت: در همین خصوص برگزاری یک مانور سراسری زلزله در کل کشور با همکاری تمامی سازمان‌ها و با مشارکت مردم ضروری است تا با انجام شبیه سازی شرایط وقوع بحران بتوانیم مشخص کنیم چه میزان آمادگی داریم و چه امکاناتی مورد نیاز است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، همچنین سردار امجدیان فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ در بازدید از مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران ضمن آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه در رصد و پایش حوادث و سوانح، طرح‌ها و همچنین برنامه‌های حوزه پیشگیری و کاهش خطرپذیری در جریان کم و کیف عملکرد سامانه‌های هشدار سریع زلزله، تخمین خسارت، هواشناسی و هشدار سیل قرار گرفت.

 

ارسال نظر