ماجرای جوجه‌هایی که زنده ‌به گور شدند

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۲۶۸
ماجرای جوجه‌هایی که زنده ‌به گور شدند

انتشار تصاویری از معدوم کردن جوجه‌های یک روزه از طریق ریختن خاک روی آنها با لودر، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. اما دلیل این اقدام غیرانسانی چه بوده؟ مدیرعامل مرغ مادر می‌گوید: به دلیل کاهش قیمت جوجه یک روزه و نبود تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه‌های تولیدی را حذف می‌کنند تا بتوانند قیمت جوجه را به قیمت واقعی رسانده و ضرر و زیانی که می‌دهند را جبران کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران هم در این باره گفت: این اقدام غیر انسانی و غیر علمی است و ما به تمام واحدهای تولیدکننده جوجه در تهران اخطار داده‌ایم که اگر اقدام به چنین کاری کنند با آنها به‌شدت برخورد خواهد شد. سعید محمودی با اشاره به اینکه روز جمعه تیم‌های محیط زیست در سراسر استان تهران موضوع معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه را بررسی کردند، گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق در استان تهران رخ نداده است، اما به هرحال ممکن است که واحدهای مختلف تولید جوجه برنامه مشابهی را برای معدوم‌سازی داشته باشند. از این‌رو روز گذشته به جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تهران نامه‌ای فرستادیم و خواستار جلوگیری و برخورد با اینگونه اقدامات شدیم. او با بیان اینکه نامه‌ای برای دادستانی استان تهران و استانداری تنظیم شده است که بتوانیم با ابزار قانونی جلوی این اتفاق را بگیریم، به ایسنا گفت: معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه اقدامی 

غیر انسانی، غیر علمی و مصداق حیوان آزاری است. این جوجه‌ها صاحب روح و جان هستند و زنده به گور کردن آنها هر وجدانی را به درد می‌آورد.

محمدرضا صدیق پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه هم درباره معدوم سازی جوجه‌ها توضیح داده است که در ماه‌های اخیر تولید کنندگان گوشت مرغ شامل پرورش‌دهندگان مرغ مادر گوشتی و مرغ گوشتی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده‌اند که عمده‌ترین این مشکلات، کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک روزه است و این وضعیت ضرر و زیان سنگینی را به تولید کنندگان جوجه یک روزه و گوشت مرغ کشور وارد کرده است. 

 

ارسال نظر