دنیای ورزش

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۱۹۴
دنیای ورزش

ترین‌های ایران بعد از کاهش کرونایی قیمت فوتبالیست‌ها

شیوع کرونا و ضربه بزرگ به اقتصاد فوتبال، موجب کاهش قیمت فوتبالیست‌ها در دنیا و همین‌طور در ایران شده است. یکی از آفت‌های کرونا، ضربه اقتصادی به تمام دنیا بود. دنیای فوتبال نیز از این موضوع بی‌نصیب نمانده و قراردادهای تجاری و مالی به حالت تعلیق در آمده است. چندی پیش ترانسفرمارکت، یکی از سایت‌های مرجع برای قیمت‌گذاری فوتبالیست‌ها اقدام به کاهش ارزش بازیکنان در تمام دنیا کرد که‌به‌طور تقریبی، قیمت‌ها به دو سال قبل و سال ۲۰۱۸ بازگشته است.

در واقع ارزش ستاره‌ای مانند کیلیان امباپه از ۲۰۰ به ۱۸۰ میلیون یورو و همین‌طور رحیم استرلینگ از ۱۶۰ به ۱۲۸ میلیون کاهش یافته است که به ترتیب گران‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال هستند. در ایران نیز وضعیت مشابه است و گران‌ترین بازیکنان هم با افت محسوسی مواجه شدند که در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است. علیرضابیرانوند به عنوان گران‌ترین فوتبالیست لیگ برتر که به تازگی با یک تیم بلژیکی قرارداد بسته در این فهرست همچنان اول است. بر این اساس، قرارداد علیرضا بیرانوند ۲.۸ میلیون یورو/ پرسپولیس، شیخ دیاباته ۲.۴ میلیون یورو/ استقلال، مهدی ترابی ۱.۲ میلیون یورو/ پرسپولیس، احسان حاج صفی ۱ میلیون یورو/ تراکتور، استنلی کی‌روش ۸۰۰ هزار یورو/ سپاهان و علی علیپور ۸۰۰ هزار یورو/ پرسپولیس بوده است.  این کاهش قیمت لژیونرهای ایرانی را هم دربرگرفته است و سردار آزمون که تا چند هفته قبل دارای ارزشی معادل ۱۸ میلیون یورو بود به ۱۴.۵ میلیون یورو کاهش یافته است.

سهمیه‌های وزنه‌برداری برای المپیک تعیین تکلیف می‌شود

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در جلسه‌ای در مورد سیستم کسب سهمیه المپیک و برگزاری رقابت‌های باقی مانده تصمیم‌گیری می‌کند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی قاره‌ها آخرین رویدادگزینشی المپیک توکیو بود که باید در ماه آوریل برگزار می‌شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در تمامی قاره‌ها لغو شد. در حال حاضر هم وزنه برداران در انتظار تصمیم فدراسیون جهانی هستند که چه برنامه‌ای برای برگزاری آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک و تعیین تکلیف سهمیه‌ها دارد. اورسلا پاپاندرئا سرپرست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه ممکن است سیستم کسب سهمیه المپیک تغییر کند و همچنین چه زمانی تاریخ جدید مسابقات اعلام می‌شود، بیان کرد: ما برای دو روز آینده جلسه‌ای داریم و برخی از این مسائل در دستور کار جلسه قرار دارد. برای نخستین مرتبه سهمیه المپیک در وزنه‌برداری براساس رنکینگ و به اسم ورزشکار داده می‌شود. ۸ نفر اول رنکینگ اوزان المپیکی و به همراه بهترین نفرات هر قاره می‌توانند سهمیه المپیک را بگیرند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته ۹۶ کیلوگرم، علی هاشمی و علی داودی به دنبال کسب سهمیه هستند.

 

ارسال نظر