احتمال درگیری با کرونا تا پاییز

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۰۳۲
احتمال درگیری با کرونا تا پاییز

گرچه پیش از عید خیلی‌ها امیدوار بودند کرونا تا ابتدای اردیبهشت از بین برود اما حالا پیش‌بینی‌ها خبرهای خوشی نمی‌دهند. معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه مراجعات برای درمان بیماری‌های مزمن به علت ترس از کرونا کاهش یافته است، بر لزوم تقویت ارایه خدمات از راه دور پزشکی تاکید کرد و در عین حال گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده و مطالعات فعلی فکر می‌کنیم تا پاییز درگیری‌هایی در خصوص این ویروس داشته باشیم.

ایرج حریرچی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: گرچه ویروس کرونا اقشار مختلف را درگیر خود کرده است اما شدت بیماری در قشرهای ضعیف و کم‌تر برخوردار بیشتر دیده می‌شود به‌طور مثال در کشور امریکا مرگ و میر در سیاه پوستان دو برابر سفید پوستان است.

حریرچی افزود: از شروع بیماری حداقل تا ۱۸ ماه افق روشنی برای تولید دارو و واکسن وجود ندارد. همچنین بهترین داروی ضد ویروسی اختصاصی نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد می‌تواند موثر باشد. پس این ادعا که دارویی برای درمان کرونا وجود خواهد داشت مانند تاثیر آب روی آتش، درست نیست و داروهایی که فعلا برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می‌شود از داروهای ویروسی مشابه است.

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه منشأ دقیق بیماری در کشور در کدام استان بوده است، اظهار کرد: برخی از مباحث به علت کنجکاوی که نسبت به آن وجود دارد از سوی خبرنگاران یا محققین به‌طور مکرر تکرار می‌شود. براساس مطالعات صورت گرفته این ویروس از بهمن ماه چند استان کشور را آلوده کرده است که به علت بی علامت بودن و یا کم علامت بودن مبتلایان کار تشخیص برای همکاران ما سخت بوده است. به صراحت اعلام می‌کنم ما در منطقه خود و در اکثر کشورها جزو شفاف‌ترین آمارها هستیم.

 

ارسال نظر