ایستگاه

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۳:۳۷
کد خبر: ۱۶۵۷۷۲
ایستگاه

باکس‌‌آفیس امریکا در پایین‌ترین حد ۲ دهه اخیر

بیشتر زندگی عمومی در ایالات متحده عملا متوقف شده و این مساله بر باکس‌آفیس کشور هم اثر بزرگی گذاشته است. به گزارش ورایتی، صنعت نمایش یکی از صنایعی بوده که نمی‌خواست درهای خود را به خاطر بحران عمومی سلامت کروناویروس ببندد. پیش از جمعه به نظر نمی‌رسید که ترس از همه‌گیری ویروس خیلی روی سینما رفتن مردم اثر گذاشته باشد اما نتایج باکس‌آفیس آخر هفته نشان می‌دهد تعداد بسیار کمتری از مردم برای تماشا فیلم بیرون رفتند. فروش بلیت در امریکای شمالی به پایین‌ترین درجه خود در دو دهه اخیر رسید و بین جمعه و یکشنبه تنها ۵۵.۳ میلیون دلار سود تولید کرد. فروش گیشه‌های سینما از آخر هفته پانزدهم تا هفدهم سپتامبر ۲۰۰۰ تا به حال تا این حد پایین نبوده‌اند. آن موقع باکس‌آفیس ۵۴.۵ میلیون دلار فروخته بود. در این آخر هفته، باکس آفیس شاهد کاهش ۴۵ درصدی فروش بلیت نسبت به آخر هفته قبلی بود و تنها یک فیلم یعنی «به جلو» دیزنی و پیکسار توانست بیش از ۱۰ میلیون دلار بفروشد. این کاهش عظیم باعث شد فروش باکس آفیس تا اینجای سال تقریباً ۹ درصد کاهش پیدا کند.

این آخر هفته ای‌ام‌سی و ریگال که دو زنجیره بزرگ سالن‌های سینمای امریکا هستند و چند مجموعه دیگر از جمله آلامو و آرک‌لایت ظرفیت سالن‌های خود را ۵۰ درصد کاهش دادند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند.

سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس هم تعطیل شد

سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس نیز به دلیل خطر گسترش ویروس کرونا تعطیل شدند. به گزارش ورایتی، بیل دی‌بلاسیو شهردار نیویورک و اریک گارستی شهردار لس‌آنجلس دستور تعطیلی سینماهای این شهرها را در پاسخ به گسترش ویروس کرونا صادر کردند. این نخستین‌بار در تاریخ است که سینماها به دلیلی غیر از آب و هوا تعطیل می‌شوند. نیویورک‌سیتی یکشنبه مجبور شد یک قدم دیگر هم بردارد و آن بستن همه رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و سالن‌های کوچک کنسرت بود. این تعطیلی از سه‌شنبه ۹ صبح آغاز می‌شود و تا ۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. رستوران‌ها تنها می‌توانند غذا برای بردن سرو کنند. در لس‌آنجلس نیز همه کلوپ‌ها، سالن‌های ورزشی و مکان‌های سرگرمی تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) تعطیل شده‌اند. البته لس‌آنجلس شامل شهرک‌های کوچک داخل آن مانند سانتا مونیکا، بورلی‌هیلز و پاسادنا نشده و به نظر می‌رسد این سیاست به سرعت در این شهرک‌ها اجرایی نشود. دی بلاسیو در توئیتر نوشت این تصمیمی نبود که به سادگی اتخاذ کرده باشد. وی افزود: این‌جاها بخشی از قلب و روح شهرما هستند. آنها بخشی از آن‌چیزی هستند که به معنی نیویورک بودن است. اما شهر ما با یک خطر غیرقابل پیش‌بینی روبه‌رو است و ما باید با یک ذهنیت جنگی به آن پاسخ بدهیم. دستوری هم از سوی مرکز مقابله با بیماری منتشر شد که تجمع بیش از ۵۰ نفر را تا ۸ هفته آینده ممنوع کرد.

 

ارسال نظر