ایستگاه

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۵۱۹
ایستگاه

معرفی۱۰ فیلم بین‌المللی منتخب اسکار ۲۰۲۰

آکادمی اسکار در حالی فهرست اولیه ۱۰ فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی ۲۰۱۹ را منتشر کرد که مستند «در جست‌وجوی فریده» نماینده معرفی شده ایران از راه‌یابی به این فهرست بازماند. به گزارش ورایتی، «انگل» از کره جنوبی به کارگردانی بونگ جون هو برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن امسال، «درد و افتخار» ساخته پدرو آلمادوار از اسپانیا و «بینوایان» ساخته لادج لی از فرانسه از جمله فیلم‌های منتخب در این فهرست هستند. «پرنده رنگین» ساخته واتسلاو مارهول از جمهوری چک، مستند «سرزمین عسل» از مقدونیه شمالی ساخته تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانوف که جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره ساندنس را برده، «بدن مسیح» ساخته یان کوماسا از لهستان که برنده جایزه سینماهای اروپای امسال شد، «قد بلند» از روسیه به کارگردانی کانتمیر بالاگوف که جایزه بهترین کارگردان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را برد از دیگر رقبای امسال بخش فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ هستند.

بهترین نقش‌آفرینی‌های ۲۰۱۹ به انتخاب هالیوود ریپورتر

سالی که گذشت شاهد نمایش شماری از فیلم‌های مطرح بود که بازیگران کهنه‌کار و تازه‌کار در آنها خوش درخشیدند.هالیوود ریپورتر در گزارش خود فهرستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های سال 2019 را معرفی کرده است، ‌فهرستی که نشان می‌دهد بهترین بازیگران سال از نظر منتقدان هالیوود ریپورتر شامل جون فروش، شری لیندن، تاد مک‌کارتی و دیوید رونی است. فهرست برخی از چهره‌های این فهرست به شرح زیر است:  

  آنتونیو باندراس در «درد و افتخار»

باندراس که اینجا نقش شخصیت جایگزین پدرو آلمودوار را ایفا می‌کند، به‌طور نابودکننده‌ای خوب است و در تک تک صحنه‌های ظریفی که شخصیتش سعی دارد راهش را در میان برخورد مزمن درد فیزیکی، رکود هنری، اعتیاد به دارو و مواد و افول رمانتیک پیدا کند، دوستی این دو نفر آشکار است. این احساسی‌ترین نقش‌آفرینی مسیر حرفه‌ای طولانی‌ باندراس است.

  جورج مک‌کی در «۱۹۱۷»

داستان‌سرایی بصری بخشی حیاتی برای این درام جنگ جهانی اول هیجان‌انگیز است اما اثر احساسی آن از طریق نقش‌آفرینی اغلب بی‌کلام مک‌کی منتقل می‌شود. شخصیت او بارها با مرگ مواجه می‌شود و بعضی مواقع فقط از روی شانس از آن اجتناب می‌کند.

  ادی مورفی در «دولومایت نام من است»

تعجبی ندارد که مورفی مهارت کمدی لازم برای ایفای نقش این شخصیت کارآفرین غیرقابل توقف را دارد. اما نقش‌آفرینی او در عین حال درون‌نگر هم هست، حتی بیشتر از خود فیلم،وزن کامل خود را پشت خنده‌ها می‌گذارد.

  آدام درایور و اسکارلت جوهانسون در «داستان ازدواج»

به عنوان زوج مرکز این شاهکار نوآ باومباخ، این دو ستاره عمیق‌ترین، زنده‌ترین و دقیق‌ترین نقش‌آفرینی‌های مسیر حرفه‌ای کاری خود را به نمایش گذاشتند.

 

ارسال نظر