ایستگاه

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۴۴
ایستگاه

 

صدرنشینی «جان گریشام» در فهرست پرفروش‌ها

رمان‌ «محافظان» نوشته «جان گریشام» که هشت هفته پیش موفق شده بود به فهرست پرفروش‌های داستانی راه‌ یابد این هفته با یک پله صعود صدرنشین فهرست شد. «گریشام» نویسنده امریکایی که به عنوان یکی از پردرآمدترین نویسنده‌های جهان محسوب می‌شود در رمان جدید خود داستان درگیر شدن وکیلی به نام‌ «کالن پست» با چندین قاتل بی‌رحم را روایت می‌کند. آثار این نویسنده بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته‌ و تاکنون چندین رمان از او به زبان فارسی ترجمه و چاپ شده است که از میان آنها می‌توان به «وکیل خیابانی»، «اعتراف» و «از جایگاه» اشاره کرد. رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» که‌ باقدرت برای شصت و ششمین هفته متوالی در این فهرست قرار دارد این‌بار در رتبه دوم به چشم می‌خورد. این رمان در اغلب هفته‌ها و ماه‌های گذشته در جایگاه اول قرار گرفته بود. «دلیا اوئنز» ۷۰ساله پیش از انتشار رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» چندین شرح‌ حال از جمله «فریاد کالاهاری»، «چشم فیل» و «راز ساوانا» را در رابطه با سال‌هایی که به همراه همسرش به مطالعه حیوانات در آفریقا پرداخته، روانه بازار کرده بود.  «کریس کراس» عنوان اثر جدید «جیمز پترسون» دیگر نویسنده مشهور و پرکار امریکایی است که این هفته با یک پله صعود در رتبه سوم قرار گرفته است. «پترسون» در این رمان داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که این‌بار با مجموعه‌ای از قتل‌ها و جنایت‌های برنامه‌ریزی‌شده مواجه می‌شود.

آیا روز «کیانو ریوز» در تقویم‌ها ثبت می‌شود

با اعلام زمان اکران ۲ فیلم محبوب با بازی کیانوریوز هواداران او درخواست کرده‌اند تا این روز به نام این بازیگر در تقویم‌ها ثبت شود. در حالی که اواخر هفته پیش اعلام شد «ماتریکس ۴» به کارگردانی لانا واچوفسکی از سوی کمپانی برادران وارنر در تاریخ ۲۱ ماه مه‌۲۰۲۱ راهی سینماها می‌شود و در عین حال همزمان فیلم بسیار مورد توجه «جان ویک ۴» نیز از سوی لاینزگیت قرار است در همان روز راهی سینماها شود، حالا برای هواداران بازیگر این ۲ فیلم این سوال مطرح شده که چرا نباید این روز پر از کیانو ریوز به نام خود او در تقویم ثبت شود؟

به دنبال هم‌زمانی تاریخ اکران این ۲ فیلم هواداران کیانو ریوز بلافاصله دست به کار شدند و درخواست کرده‌اند که این روز به نام وی شود. این در حالی است که بیش از صد هزار نفر خواسته‌بودند که این بازیگر به عنوان شخصیت سال تایم انتخاب شود. تصورش سخت نیست که هواداران این بازیگر ۵۵ ساله با خرید دو بلیت در یک روز بخواهند او را در هر دو فیلم تماشا کنند. البته این احتمال وجود دارد که «جان ویک: بخش ۴» تصمیم بگیرد تاریخ اکران خود را تغییر بدهد. دو هفته پیش گزارش شده بود که فیلمنامه قسمت چهارم این مجموعه اکشن پر از آدم‌کشی هنوز نوشته نشده و کیانو ریوز بین سه فرنچایزی که در حال حاضر در برنامه خود دارد به مشکلات زمانی برخورده است. بعد از اینکه قسمت سوم «جان ویک» توانست در فصل بهار در باکس‌آفیس جهانی ۳۲۶ میلیون دلار بفروشد، ساخت قسمت چهارم فیلم مطرح شد.

 

ارسال نظر