ایستگاه

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۳۱:۱۴
کد خبر: ۱۵۵۸۸۲
ایستگاه

نقاشی غارت‌ شده توسط نازی‌ها به صاحبش برمی‌گردد

پلیس امریکا تابلو نقاشی مشهوری که توسط ارتش نازی‌ها غارت شده بود و برای مدت‌ها در یکی از موزه‌های نیویورک نگهداری می‌شد را به وارثان اصلی‌اش باز می‌گرداند. به گزارش بی‌بی سی، پلیس «اف‌بی‌آی» اعلام کرد تابلو نقاشی «زمستان» اثر «گری ملچرز» - نقاش امریکایی- که برای سال‌های متمادی روی دیوار «موزه آرکل» نصب می‌شده پیش از آنکه توسط سربازان ارتش نازی‌ها ربوده شود به یک خانواده آلمان یهودی تعلق داشته است. موزه «آرکل» که در نیویورک واقع شده است، مجموعه بزرگی از تابلوهای نقاشی هنرمندان امریکایی را در خود جای داده است. حالا موزه «آرکل» نمایش این اثر را متوقف کرده و قرار است تا زمان تحویل دادن این تابلو نقاشی به وارثان اصلی‌اش، این اثر نزد پلیس باقی بماند. طبق تحقیق پلیس این تابلو نقاشی، یکی از چندین اثری است

 که توسط سربازان ارتش نازی از مجموعه دارایی‌های این خانواده یهودی غارت شده است. مسوولان موزه « آرکل» پس از اطلاع از تاریخچه این تابلو نقاشی ابراز تاسف کردند و تمامی حقوق نگهداری از این اثر را به وارثان حقیقی خانواده یهودی واگذار گردند. این اقدام بخشی از موجی است که چندی است برای استرداد آثار هنری و باستانی غارت‌شده توسط ارتش‌ نازی‌ها در سطح بین‌الملل به راه افتاده است. پیش‌تر نیز یک تابلو نقاشی تحسین‌شده از نقاش چیره‌دست هلندی با موضوع «طبیعت بی‌جان» که در جریان جنگ جهانی دوم توسط سربازان «نازی» از ایتالیا ربوده شده بود، توسط دولت آلمان به «فلورانس» بازگردانده شد.

وزیر ژاپنی به خاطر هدیه دادن خربزه استعفا کرد

وزیر جدید تجارت ژاپن پس از متهم شدن به نقض قانون انتخابات، استعفا کرد.  به گزارش رسانه‌ها، اسشو سوگاوارا به برخی از رای‌دهندگان در توکیو خربزه، پرتقال، خاویار و شاه‌انگبین گرانقیمت هدیه داده است. همچنین گفته شده که آقای سوگاوارا مبلغ ۲۰ هزار ین ژاپن را به عنوان «عرض تسلیت» به خانواده یکی از حامیانش که فوت کرده بود پیشنهاد داده بود. براساس قانون انتخابات در ژاپن، ارسال پول و هدایا از سوی نامزدهای انتخابات به رای‌دهندگان ممنوع است. اتهام پیشنهاد پرداخت ۲۰ هزار ین به خانواده یکی از رای‌دهندگان که فوت کرده بود ابتدا در یکی از نشریات هفتگی با نام شوکان بونشون منتشر شد. در ژاپن دادن پول به عنوان عرض تسلیت به خانواده شخصی که فوت شده، یک امر مرسوم است. مجله بونشون همچنین لیستی از هدایا که توسط دفتر آقای سوگاوارا ارسال شده را منتشر کرد، این لیست شامل خاویار، پرتقال و موارد دیگری است که وی به رای‌دهندگان هدیه داده و همچنین نامه‌هایی است که گفته می‌شود از طرف رای‌دهندگان برای آقای سوگاوارا ارسال شده است. آقای سوگاوارا روز جمعه به خبرنگاران گفت که هنوز مطمئن نیست که آیا آقای قانون انتخابات را نقض کرده است یا نه، اما تصمیم گرفته است که از سمت خود استعفا دهد. وی گفت: «نمی‌خواهم مشکلات من باعث کند شدن روند کار پارلمان شود». شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفته: «مسوولیت انتخاب آقای سوگاوارا را برعهده می‌گیرد و از صمیم قلب از مردم ژاپن عذرخواهی می‌کند».

 

ارسال نظر