9 لژیونر فوتبال ایران در وضعیت قرمز

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۱۴
9 لژیونر فوتبال ایران در وضعیت قرمز

بعضی از لژیونرهای فوتبال ایران در این فصل شرایط بدی را تجربه می‌کنند و به دلایل مختلف در تیم‌های خود فرصت خودنمایی پیدا نمی‌کنند.  مسابقات فوتبالِ باشگاهی در نقاط مختلف جهان در حال برگزاری است و تقریبا سر و شکل درستی به خود گرفته است. لژیونرهای فوتبال ایران هم در کشورهای اروپایی و غیر اروپایی مشغول هستند و برخی از آنها مانند سردار آزمون، مهدی طارمی، مهرداد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد، رامین رضاییان، مجید حسینی، رضا قوچان نژاد شرایط ایده آلی دارند اما اکثر آنها با مشکلات مختلفی روبه رو شده‌اند و وضعیتشان خطرناک شده است. امیر عابدزاده شب گذشته در ترکیب ماریتیمو برای اولین‌بار در این فصل به میدان رفت و با توجه به درخششی که داشت به نظر می‌رسد بتواند به حضور فیکس خود در ترکیب این تیم پرتغالی ادامه بدهد. بدین‌ترتیب او از لیست لژیونرهای در خطر به طور موقت خارج شد.در ادامه به بررسی وضعیت ۹ لژیونر مهم دیگری که نتوانسته‌اند تا به اینجا عملکرد خوبی داشته باشند می‌پردازیم :

    میلاد محمدی:

در ۱۳ بازی این فصل تنها ۲ بار فیکس بوده و یک بار به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است. میلاد محمدی برعکس دوران حضورش در احمدگروژنی، در خنت هنوز نتوانسته خودش را به کادر فنی تحمیل کند و نیمکت نشین بازیکنی به نام « نانا آساره » از غنا شده است که ۳۳ سال سن دارد و جزو قدیمی‌ترین مهره‌های خنت به حساب می‌آید.

    امید ابراهیمی:

در روزهای پایانی نقل و انتقالات در لیست خروجی الاهلی قطر قرار گرفت و مجبور شد تیمش را تغییر دهد. با اینکه پیشنهاد داخلی داشت اما به توصیه ویلموتس راهی یوپن بلژیک شد. با این حال هنوز به شرایط آرمانی نرسیده و نتوانسته در ترکیب تیمش به میدان برود. این در حالی است که 8 هفته از رقابت‌های لیگ بلژیک گذشته است.

    سعید عزت‌اللهی:

سعید عزت‌اللهی در این هفته اولین بازی خود را برای یوپن انجام داد. او مقابل استانداردلیژ سرانجام به میدان رفت تا پس از ماه‌ها در یک بازی رسمی در مستطیل سبز حاضر شود. عزت‌اللهی بعد از مصدومیت طولانی مدت، ردینگ را ترک کرد و به روستوف برگشت اما بازهم جایی در این تیم روسیه‌ای نداشت و به یوپن پیوست. به نظر می‌رسد شرایط برای او در یوپن به گونه‌ای باشد که از این پس در ترکیب اصلی به میدان برود و مشکلی نداشته باشد.

    علیرضا جهانبخش:

معتبرترین لژیونر فوتبال ایران شرایط وخیمی دارد. 6 هفته از رقابت‌های لیگ جزیره گذشته و نه تنها علیرضا نتوانسته یک دقیقه به میدان برود بلکه در اکثر بازی‌ها فرصت حضور در لیست ۱۸ نفره برایتون را نیز از دست داده است. جهانبخش فقط در جام اتحادیه یک بازی انجام داد و دیگر هیچ‌وقت فرصت بازی توسط گراهام پاتر به او داده نشد.

    سامان قدوس:

همه‌چیز برای سامان در این فصل خوب پیش می‌رفت تا اینکه از طرف فیفا با محرومیت 4 ماهه مواجه شد و شوک بزرگی به خودش، باشگاه آمیان و تیم ملی ایران وارد کرد. باید دید سامان بعد از پشت سر گذاشتن محرومیتش می‌تواند جایگاه سابق خود را در لوشامپیونا و تیم فرانسوی‌اش پیدا کند یا خیر.

   علی قلی‌زاده:

یک مصدومیت سنگین او را از مسیر فوق‌العاده‌اش دور کرد. قلی‌زاده جزو مهره‌های تاثیرگذار شارلروا بود اما حالا به یک بازیکن نیمکت نشین که فقط چند دقیقه فرصت بازی پیدا می‌کند تبدیل شده است. قلی‌زاده فقط در دو مسابقه بازی کرده و میانگین حضورش ۶ دقیقه بوده است. او حالا در تیم ملی هم جایی ندارد و باید به نظاره نشست که آیا پدیده تیم کی روش در ماه‌های منتهی به جام ملت‌های آسیا می‌تواند به تیم تحت هدایت ویلموتس هم راه پیدا کند یا خیر.

   یونس دلفی:

جوان‌ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران با امیدهای فراوانی راهی بلژیک شد و در چند هفته اول فصل قبل هم توانست توجه رسانه‌های این کشور را به سمت خود جلب کند اما گذر زمان همه‌چیز را تغییر داد. دلفی از ترکیب اصلی دور شد و در این فصل هم به یک نیمکت نشین تبدیل شده که برای چند دقیقه هم نمی‌تواند فرصت خودنمایی داشته باشد.

    کاوه رضایی:

سومین بازیکن ایرانی گورخرهای بلژیکی که به تازگی به صورت قرضی از بروژ به این تیم بازگشته است؛ هنوز از لحاظ روحی شرایط خوبی پیدا نکرده و به همین دلیل فعلا یک بازیکن تعویضی به حساب می‌آید. کاوه دو فصل پیش یکی از بهترین بازیکنان ژوپیلر لیگ بلژیک بود ولی بعد از یک فصل کابوس وار در بروژ به تیمی بازگشته که در آن شناخته شد. رضایی برای رسیدن به ترکیب اصلی باید با شامار نیچولسون جاماییکایی و ۲۲ ساله رقابت کند.

    الهیار صیادمنش:

باشگاه فنرباغچه خیلی زود قیدش را زد و او را برای کسب تجربه راهی لیگ دوی ترکیه کرد. اللهیار کمتر از یک ماه است که به تیم استانبول اسپور آمده اما در این تیم هم به میدان نرفته است. باید دید شرایط جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به کجا خواهد رسید. امیدهای زیادی به آینده او می‌رود اما در برهه کنونی گویا همه‌چیز به هم ریخته است.

 

ارسال نظر