«قصر شیرین» دو جایزه جشنواره گرجستان را گرفت

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۲۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۳۶۲۶
«قصر شیرین» دو جایزه جشنواره گرجستان را گرفت

فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی پس از دو حضور موفقیت‌آمیز در جشنواره‌های خارجی حالا از جشنواره گرجستان نیز دو جایزه معتبر دریافت و کامش شهددار شد. این فیلم در سومین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم باتومی گرجستان دو جایزه اصلی بهترین کارگردان و بهترین فیلم از نگاه منتقدان را کسب کرد. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های هنری باتومی از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ اکتبر (۲۴ تا ۳۱ شهریور ماه) در کشور گرجستان برگزار شد. قصر شیرین به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا میرکریمی پیش از این جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم شانگهای و جایزه بهترین فیلم را از جشنواره بین‌المللی شرق و غرب اورنبورگ دریافت کرده بود.  

قصر شیرین همچنان در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است و تاکنون نزدیک به ۴ میلیارد گیشه داشته است. شرکت ایریماژ پخش بین‌المللی قصر شیرین را بر عهده دارد.

حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آیین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه‌پاشا و زهیر یاری بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان قصر‌شیرین آمده است: جلال مرادی ۴۲ ساله طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش باز‌می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است.

 

ارسال نظر