ایستگاه

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۰:۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۵۳۵۴۰
ایستگاه

«دانتون ابی» رقبای قدر  را جا گذاشت

این آخر هفته چند فیلم پرسروصدا اکرانشان را با هم شروع کردند و با موفقیت «دانتون ابی» در افتتاحیه موفقش، به همه حدس و گمان‌ها برای رقابت بین این چند فیلم، خاتمه داده شد. ورایتی، «دانتون ابی» با افتتاحیه ۳۱ میلیون دلاری (تا روز شنبه)، موفق‌ترین فیلم در رقابت با «به سوی ستاره‌ها» با بازی برد پیت و «رمبو» با بازی سیلوستر استالونه شد. «دانتون ابی» تنها روز جمعه ۱۳.۸ میلیون دلار در بازار داخلی امریکا فروش کرد. این فیلم که اولین فیلم سینمایی است که بر مبنای سریال پرتماشاگر بریتانیایی ساخته شده تا شنبه فروشش را به ۳۱ میلیون دلار رساند. برای این فیلم فروشی ۲۰ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش پیش‌بینی شده بود. این در حالی است که هنوز آمار فروش یک‌شنبه باید به فروش افتتاحیه آن اضافه شود.

فیلم سینمایی «دانتون ابی» به کارگردانی مایکل انگلر باز هم با تمرکز بر خانواده ارل گرانتام ساخته شده و موضوع اصلی را با تمرکز بر دیدار شاه و ملکه انگلستان از این کاخ ترتیب داده است. همه بازیگران اصلی سریال در این فیلم گرد آمده‌اند. اما «به سوی ستارگان» با بازی برد پیت روز جمعه ۷.۱۶ میلیون دلار فروش کرد و با وجود استقبال گرم از آن در جشنواره ونیز و کارگردانی تحسین شده جیمز گری، موفقیت لازم را در گیشه به دست نیاورد. در این فیلم برد پیت در نقش فضانوردی ظاهر شده که در فضا به دنبال پدرش است. در عین حال فیلم تازه وارد دیگر سینماها یعنی «رمبو: آخرین خون» فروشی ۷.۱۷ میلیون دلاری را از نمایش در ۳۶۱۸ سالن سینما کسب کرد تا در رقابتی تنگاتنگ با فیلم برد پیت ظاهر شود. سیلوستر استالونه بازیگر این فیلم است.

کانادا «آنتیگونه» را به اسکار فرستاد

سینمای کانادا با اقتباسی از نمایش‌نامه تراژیک «آنتیگونه» در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۰ حضور می‌یابد. هالیوود ریپورتر، این فیلم فرانسوی زبان که بر اساس نمایشنامه تراژدی و کلاسیک یونان باستان ساخته شده، روایتگر داستان زنی به نام «ریکی» در شهر مونترال کاناداست که زندگی‌اش به عنوان یک پناهنده و مهاجر پس از دستگیری اشتباه برادرش به جرم فروش مواد مخدر دگرگون می‌شود و او برای آزاد کردن برادرش در مقابل قانون می‌ایستد. «آنتیگونه» به کارگرانی «سوفی دراسپه» اخیرا در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو جایزه بهترین فیلم بلند کانادایی را از آن خود کرد.

سینمای کانادا از سال ۱۹۷۱ میلادی تاکنون ۴۳ فیلم را در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار به آکادمی معرفی کرده و هفت بار به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافته است و  یک بار نیز در سال ۲۰۰۳ با فیلم «هجوم بربرها» به کارگردانی «دنیس آرکند» موفق به کسب این جایزه شده است. آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده است، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است و تاکنون ۶۸ کشور فیلم برگزیده خود را برای شرکت در این رقابت انتخاب کرده است.

 

ارسال نظر