نبرد «آفریدون و ضحاک» جهانی شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۰:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۵۳۵۳۷
نبرد «آفریدون و ضحاک» جهانی شد

«آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر از موفق‌ترین تولیدات انیمیشنی سینمای ایران است که با روایتی از نبرد آفریدون و ضحاک، ۱۱ جایزه معتبر داخلی و جهانی را از آن خود کرده است.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» از جمله انیمیشن‌های سینمایی است که توانسته با بهره‌گیری از داستان «ضحاک» یکی از داستان‌های اساطیری شاهنامه فردوسی موفقیت‌های بسیاری کسب کند. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» تاکنون موفق به دریافت ۱۱ جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی داخلی و خارجی شده است، ولی این انیمیشن سینمایی که نخستین اثر استودیو هورخش است در جشنواره‌های متعددی حضور داشته که حتی پذیرفته شدن در آن جشنواره‌ها با شرایط متعددی اتفاق می‌افتد. دریافت آخرین جایزه این فیلم؛ جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان «سن دیگو» فرصت خوبی است تا نگاهی به حضور «آخرین داستان» در این جشنواره‌ها داشته باشیم. ۲ جشنواره بین‌المللی «انسی» فرانسه و «سیتچز» اسپانیا از مهم‌ترین جشنواره‌هایی هستند که انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در آن حضور داشته است. جشنواره بین‌المللی «انسی»، مهم‌ترین جشنواره انیمیشن است که تاکنون هیچ‌کدام از انیمیشن‌های سینمایی ایرانی در این جشنواره پذیرفته نشده بود. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» سال گذشته برای اولین‌بار در بخش غیررقابتی این جشنواره پذیرفته شد و به نمایش درآمد. جشنواره فیلم «سیتچز» هم از جشنواره‌های درجه یک سینمایی است که بخش‌های متعددی دارد، «آخرین داستان» در پنجاه و یکمین دوره این جشنواره در بخش ویژه انیمیشن در رقابت با انیمیشن «میرای» به کارگردانی مامورو هوسودا از کارگردانان ژاپنی کاندید دریافت جایزه بهترین انیمیشن شد. این جشنواره در اکتبر (مهرماه) سال ۹۷ در اسپانیا برگزار شد. البته «آخرین داستان» در مسیر تولید و در سال ۲۰۱۳ موفق شد به‌ عنوان ۶ پروژه برتر در حال تولید جهان در جشنواره «انسی» فرانسه که مهم‌ترین رویداد انیمیشنی سالانه جهان است، معرفی شود. همچنین این اثر در سال ۲۰۱۶ به دعوت جشنواره «انسی» در بازار فیلم جشنواره بین‌المللی کن، به عنوان یکی از چهار انیمیشن سینمایی برتر در حال تولید جهان معرفی شد.

اکران این انیمیشن در ۳۲ کشور همچون امریکا، روسیه، اسپانیا، سوئد، یونان و نروژ به زودی آغاز می‌شود و همزمان با اکران خارجی، در ایران هم اکران خواهد شد.

 

 

ارسال نظر