ایستگاه

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۱:۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۵۲۸۴۶
ایستگاه

اعلام نامزدهای جایزه ادبی «بیلی جیفورد»

فهرست اولیه نامزدهای جایزه ادبیات غیرداستانی «بیلی جیفورد» در سال ۲۰۱۹ با حضور یک نویسنده ایرانی اعلام شد. جایزه ۵۰ هزار پوندی «بیلی جیفورد» که مهم‌ترین جایزه انگلستان در حوزه ادبیات غیرداستانی محسوب می‌شود نام آزاده معاونی را برای نگارش کتاب «مهمانخانه برای بیوه‌های جوان» در میان ۱۲ نامزد اولیه این رویداد ادبی در سال ۲۰۱۹ قرار داد. رمان نوشته این نویسنده ایرانی- امریکایی روایتگر زندگی زنانی است که با وجود داشتن مدارک دانشگاهی و رویاهای بسیاری در سر برای یافتن سرزمین عدالت و تقوا، ناگهان خود را در میان اعضای گروه تروریستی داعش یافتند. «هرگز دوباره جهان را نخواهم دید» نوشته «آحمد آتلان»، «ساعت‌های خشمگین» نوشته «روی شن‌های کلیسا» نوشته «لارا کامینگ»، «آنارشی: ظهور بی‌امان کمپانی ایست ایندیا» به قلم «ویلیام دالریمپل»، «در فراق وطن: چرا در سایه زندگی کردم» نوشته «کاترینا دیویس»، «زندگی‌های لوسین فروید: جوانی» از «ویلیام فیور»، «خیانت ویندراش» نوشته «آنلیا جنتلمن»، «مائوئیسم: یک تاریخ جهانی» نوشته «جولیا لاول»، «وزارت حقیقت: بیوگرافی کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول»، «پنج: زندگی‌های ناگفته زنانی که به دست جک قاتل کشته شدند» از «هالی روبنهولد» و «اقیانوس یاغی» نوشته

«یان اوربینا» دیگر نامزدهای جایزه ادبی «بیلی جیفورد» هستند.  فهرست نامزدهای نهایی این جایزه ادبی روز ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) و برنده نهایی روز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) طی مراسمی در لندن معرفی می‌شود. جایزه ادبی «بیلی جیفورد» که کتاب‌هایی با تمام موضوعات غیرداستانی، از تاریخ و طبیعت گرفته تا زندگی‌نامه و خاطرات را دربرمی‌گیرد، تا چند سال پیش با نام «ساموئل جانسون» شناخته می‌شد.

شان پن: ولیعهد سعودی مسوول قتل خاشقجی است

بازیگر و کارگردان سرشناس امریکایی در یک مصاحبه درباره مسائل متعددی صحبت کرد و با توضیح درباره سفرش برای تهیه مستندی درباره خاشقجی گفت محمد سلمان مسوول قتل این روزنامه‌نگار است. به گزارش هالیوود ریپورتر، شان پن در مصاحبه‌ای با حضور شماری از علاقه‌مندانش در نیویورک، گفت روزنامه‌نگار سرشناس و ستون‌نویس واشنگتن‌پست که در سال ۲۰۱۸ با ورود به سفارت عربستان در ترکیه جان باخت، توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان کشته شده است. پن همچنین گزارش‌های قبلی مبنی بر تهیه مستندی در این باره را تایید کرد و گفت در هر حال، این ایده از ساخت مستندی دیگر که همان اواخر درصدد تهیه آن بود نشات گرفت. مستند دیگر درباره بهار عربی است که به گفته پن، موجب شد تا او بخواهد چهره به چهره با بشار اسد دیدار کند و با او به گفت‌وگو بنشیند. او گفت این مستند درباره این است که چرا با وجود همه پیش‌بینی‌های مقامات امریکا و وزارت امور خارجه، اسد هنوز در سوریه در راس قدرت است. در دیدار از سوریه دوستی از بیروت شان پن را همراهی کرد و به گفته پن همه تلاش وی این بود که بتواند با دیدگاه‌های مختلف مردم از موافق و روزنامه‌نگاران اپوزیسیون و حتی زندانیان داعشی صحبت کند.

 

ارسال نظر