جدال‌های انسانی در «محدوده ابری»

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۱:۰۴:۰۶
کد خبر: ۱۵۲۶۶۵
جدال‌های انسانی در «محدوده ابری»

ذبیح‌الله رحمانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «محدوده ابری» عنوان کرد که گروه سینمایی «هنر و تجربه» به برخی از آثار فرصت دیده شدن می‌دهد.

رحمانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «محدوده ابری» به کارگردانی روح‌الله سهرابی که این روزها در حال اکران در گروه سینمایی «هنر و تجربه» است، درباره این اثر گفت: ما بعد از چند سال توانستیم برای «محدوده ابری» نوبت اکران بگیریم و از نحوه نمایش آن هم ناراضی نیستیم. چرا که «محدوده ابری» فیلم خاصی است و مخاطبان خاصی هم دارد اما تاکنون بازخوردهای خوبی از این اثر گرفته‌ام.

او افزود: البته باید عنوان کنم که در این گروه سینمایی ناهماهنگی‌هایی به وجود می‌آید که باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. برای مثال با جابه‌جایی سانس‌ها، مخاطبان نمی‌دانند که چه ساعتی باید به تماشای آثار بنشینند. از همین رو به نظرم بهتر است سانس‌های بیشتری برای فیلم‌های اینچنینی در نظر گرفته شود.

 رحمانی با تاکید مجدد بر اینکه این شیوه اکران را مناسب می‌داند چراکه باعث می‌شود برخی فیلم‌های اینچنینی دیده شوند، افزود: یکی از مشکلات گروه سینمایی «هنر و تجربه» این است که صاحبان فیلم‌های گیشه‌پسند امکان افزایش سانس به فیلم‌های این گروه را نمی‌دهند و نسبت به آن موضع می‌گیرند. با این وجود به نظرم تداوم همین شیوه اکران هم خوب است. چراکه فضا را برای فعالیت افرادی که تمایل به ساخت فیلم‌های اینچنین دارند، فراهم می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما گفت: اگر «محدوده ابری» در همین گروه هم اکران نمی‌شد، باز هم همین حرف‌ها را می‌زدم چرا که این نوع سینما در تمام دنیا وجود دارد که مخاطبان خاصی به تماشای فیلم‌های آن می‌نشینند در تمام دنیا این سینمای گیشه پسند است که غالب فیلم‌ها را تشکیل می‌دهد با این وجود عده‌ای از سینماگران و عده‌ای از مخاطبان به سینمای تجربه‌گرا هم علاقه‌مند هستند. رحمانی درباره «محدوده ابری» هم اظهار کرد: «محدوده ابری» یک فیلم اپیزودیک است که داستان‌های آن ارتباطی با یکدیگر ندارند اما یک سری جزییات باعث می‌شود این داستان‌ها به یکدیگر پیوند بخورند، برای مثال قصه اول این فیلم در مه، قصه دوم در برف و قصه سوم در دریا رخ می‌دهد یعنی وجه مشترک این فضاهای جغرافیایی محدوده ابری آنهاست و در آنها جدال انسان با خودش و طبیعت را می‌بینیم.

 

ارسال نظر