ایستگاه

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۹۵۸
ایستگاه

مورگان فریمن در «پاناما» دیده می‌شود

مورگان فریمن و فرانک گریلو در فیلم «پاناما» با هم جلوی دوربین می‌روند. به گزارش ورایتی، مورگان فریمن و فرانک گریلو به عنوان بازیگران فیلم اکشن «پاناما» به کارگردانی دانیل آدامز انتخاب شدند. این فیلم بر مبنای فیلمنامه‌ای که به قلم آدامز و ویلیام آر.باربر نوشته شده، ساخته می‌شود. امتیاز این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ارایه می‌شود. «پاناما» با الهام از ماجراهایی واقعی که سال ۱۹۸۹ رخ داد ساخته می‌شود و در آن گریلو نقش یک سرباز سابق سفت‌وسخت و پرافتخار نیروی دریایی امریکا را بازی می‌کند که توسط فرمانده سابق خود با نقش‌آفرینی فریمن به یک ماموریت مخفی فرستاده می‌شود تا یک تفاهم با ارزش را با رقبای غیرقابل اعتماد اجرایی کند. در حالی که او دارد راهش را در میان جنگ داخلی کشور پیدا می‌کند، باید با آدمکش‌ها بجنگد، با زنان خطرناک مقابله کند و با دشمن به مذاکره بنشیند تا بتواند ماموریتش را تکمیل کند. عکاسی رسمی فیلم در ماه نوامبر انجام می‌شود. گریلو از بازیگران «کاپیتان امریکا» و فرنچایزهای «پاکسازی» بوده است. او بازیگر فیلم‌های «سیاه و آبی»، «سطح رییس» و «محافظ همسر آدمکش» بوده که هنوز اکران نشده‌اند. فریمن که تاکنون ۵ بار نامزدی اسکار را کسب کرده، این جایزه را برای «عزیر میلیون دلاری» کسب کرده است. آدامز کارگردان فیلم‌هایی چون «مراقبان نور»، «پسرهای طلایی» و «یک دقیقه لس‌انجلسی» بوده است.

پدرو آلمادوار با شیر طلای ونیز تجلیل شد

پنج‌شنبه شب در مراسمی که در جشنواره فیلم ونیز برگزار شد، با اهدای شیر طلای این جشنواره از یک عمر دستاورد هنری پدرو آلمادورا کارگردان اسپانیایی تجلیل شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پدرو آلمادوار کارگردان نامدار اسپانیایی با دریافت شیر طلای ونیز ۲۰۱۹ برای یک عمر دستاورد هنری مورد تجلیل واقع شد. سازمان‌دهندگان این برنامه از آلمادوار به عنوان بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین کارگردان اسپانیایی پس از لوییس بونوئل یاد کردند. این نخستین‌باری است که آلمادوار جایزه‌ای را از فستیوال مهم اروپایی ونیز می‌گیرد. آلمادوار کارگردان ۲۱ فیلم بلند بوده که «بازگشت»، «پاشنه‌های بلند» و «آغوش‌های گسسته» از جمله آنها هستند. آلمادوار نخستین فیلمش را سال ۱۹۸۳ در ونیز به نمایش درآورد، اما فیلم دوم او بود که در سال ۱۹۹۸ در این جشنواره سرو صدای زیادی به پا کرد ولی رییس داوران از آن به عنوان فیلمی کم اهمیت یاد کرد. او در کنفرانس مطبوعاتی که پیش از اهدای جایزه برگزار شد گفت: ۳۰ سال بعد من شیر طلایی را دریافت کرده‌ام... این یک عدالت شاعرانه است. کارگردان ۶۹ ساله درباره آن فیلم گفت: اسپانیا داشت از یک دیکتاتوری بیدار می‌شد که ۴۰ سال به طول انجامیده بود و مهم‌ترین کار جنبش هنری این بود که از آزادی‌اش لذت ببرد. آلمادوار پیش تر دو اسکار برای ملودرام‌های «همه‌چیز درباره مادرم» و «با او حرف بزن» دریافت کرده است.

این کارگردان که برای فیلم‌هایش در سراسر جهان شناخته شده است خودش را محصول دموکراسی اسپانیایی خواند و گفت دلش می‌خواهد همه طیف‌ها و تنوع‌های موجود را در فیلم‌هایش داشته باشد.

 

ارسال نظر