ایستگاه

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۷۶
ایستگاه

«بینوایان» آغازگر جشنواره فیلم فرانسوی شد

فیلم تحسین‌شده «بینوایان» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم فرانسوی در لس‌آنجلس انتخاب شد تا اولین اکرانش در امریکا را تجربه کند. به گزارش ایندی وایر، بیست و سومین دوره جشنواره سالانه فیلم فرانسوی کولکولا در لس‌آنجلس که از ۲۳ تا ۲۸ سپتامبر برگزار می‌شود کارش را با «بینوایان» شروع می‌کند. این جشنواره که در انجمن کارگردان‌های امریکا برگزار می‌شود اولین اکران این فیلم را که محصولی از آمازون استودیوز است در امریکا انجام می‌دهد. این فیلم را لاج لی کارگردانی کرده و فیلم موفق به کسب جایزه هیات داوری از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ شد. در این جشنواره در طول یک هفته فیلم‌های کلاسیک فرانسوی زبان برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید. با این اکران فیلمی که امیدوار به حضور در اسکار هم هست، در شهری به نمایش درمی‌آید که شمار زیادی از رای‌دهندگان اسکار در آن زندگی می‌کنند. فرانسه هنوز فیلم نماینده خود برای اسکار را معرفی نکرده اما «بینوایان» از فیلم‌های مهم حاضر در فهرست بررسی فیلم‌های فرانسه امسال جای دارد. این فیلم که الهام‌گرفته از تظاهرات ۲۰۰۵ در حومه شهر پاریس است سه عضو بریگاد ضد جنایت را در حالی که تلاش دارند تا یک دستگیری انجام دهند، دنبال کرده است.

در جشنواره امسال چندین فیلم از جشنواره فیلم کن و ونیز برای نمایش انتخاب شده‌اند و فیلم‌هایی از کارگردان‌های تازه‌کار تا قدیمی در فهرست آثاری که در آن به نمایش درمی‌آیند جای دارند. فیلم جدید کوستا گاوراس با عنوان «بزرگسالان در اتاق» و همچنین «احمد جوان» ساخته ژان پی‌یر و لوک داردن که هر دو اولین تجربه اکران‌شان در امریکا خواهد بود، در این جشنواره نمایش داده می‌شوند.

«کالین فارل» با کمپانی تولید خودش وارد میدان شد

کالین فارل یک درام جنایی ایرلندی را به عنوان اولین محصول تولیدی از کمپانی تولید فیلم خودش، می‌سازد. به گزارش ورایتی، فیلم «ویران» درام جنایی ایرلندی اولین فیلمی خواهد بود که کمپانی «چپِل پلیس پروداکشنز» زیرنظر کالین فارل تولید خواهد کرد. در این پروژه شاهد همکاری فارل با لی مگی‌دی تهیه‌کننده «خرچنگ» خواهیم بود. این کمپانی با همکاری فارل و خواهرش که مدیر برنامه‌های وی هم هست، شکل گرفته است. رمان «ویران» توسط درولا مک‌تیرنان نوشته شده و داستان پلیسی را با نام کورمک رایلی روایت می‌کند که ۲ بچه را در خانه‌ای در گالوی پیدا می‌کند که مادرشان بر اثر مصرف زیاد مواد در طبقه بالای خانه جان باخته است. ۲۰ سال بعد با کشف یک جسد دیگر، مطالبی درباره پرونده قبل فاش می‌شود که از اسرار تکان‌دهنده فساد در پلیس و سوء‌استفاده از کلیسا سوال‌هایی ایجاد می‌کند که دیگر نمی‌توان به هیچ یک از همکاران هم اعتماد کرد. مگی‌دی نامزدی اسکار را برای «سوگلی» کسب کرد و با «خرچنگ» هم یک بفتا برای فیلم عالی انگلیسی از آن خود کرد. هنوز بازیگران فیلم انتخاب نشده‌اند و هنوز معلوم نیست فارل در چه نقشی ظاهر می‌شود. رمانی که با اقتباس از آن این فیلم ساخته می‌شود سال پیش منتشر شد و اولین رمان از مجموعه کارآگاه کورمک رایلی است.

 

ارسال نظر