قهرمانی خاکسار، عباسعلی و پورشیب در کاراته آسیا

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۸۲
قهرمانی خاکسار، عباسعلی و پورشیب در کاراته آسیا

در ادامه رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در ازبکستان، طروات خاکسار، حمیده عباسعلی و ذبیح‌الله پورشیب به مدال طلا رسیدند و رزیتا علیپور و تیم کاتای بانوان نیز به مدال نقره دست یافتند. همچنین ۴ برنز دیگر نیز از آن نمایندگان ایران شد. در ادامه رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در تاشکند ازبکستان، نمایندگان ایران صاحب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۴ برنز شدند. طراوت خاکسار در دیدار فینال وزن ۵۵- کیلوگرم مقابل سوینچ راخیموآ از ازبکستان ۷ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. در دیدار پایانی وزن ۸۴- کیلوگرم مردان، ذبیح‌الله پورشیب در فینال مقابل محمود ساجان از اردن قرار گرفت و یک بر صفر به برتری رسید و دومین مدال طلای تیم ایران در این رقابت‌ها را کسب کرد. در فینال وزن ۶۸+ کیلوگرم تیم ملی بانوان حمیده عباسعلی در پیکار با «سوفیا براتسولاو» از قزاقستان صاحب برتری ۴ بر ۲ شد و طلا گرفت. حمیده عباسعلی در نخستین مبارزه خود موفق شد، «موخلاریم کاکیمجونوآ» از ازبکستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست دهد. عباسعلی در دور دوم «پرشکا میتال» از هند را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. عباسعلی در ادامه این رقابت‌ها نماینده هنگ کنگ را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و راهی فینال شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شد.

در فینال وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا ازبکستان، رزیتا علیپور در دیدار فینال مقابل یین ژیااویان چینی پس از تساوی صفر - صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی نتیجه را واگذار کرد و نقره گرفت. کاتای تیمی بانوان ایران با ترکیب الناز تقی پور، شادی جعفری‌زاده و نجمه قاضی‌زاده که به دیدار فینال راه یافته بود به دلیل آسیب دیدگی شادی جعفری‌زاده در جریان تمرینات از ناحیه زانو، از حضور در دیدار فینال و مبارزه با تیم ژاپن انصراف داد تا صاحب مدال نقره شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا شود. تیم ایران دور اول با تیم‌های هنگ کنگ، بنگلادش، هند و ویتنام همگروه بود که با کسب امتیاز ۲۴.۳۴ به عنوان تیم اول راهی دیدار فینال شد. در کاتای انفرادی بانوان، فاطمه صادقی که روز گذشته به دور دوم صعود کرده بود امروز و در دوم مسابقات خود با کاتاروهایی از اندونزی، ویتنام و هنگ‌کنگ همگروه بود و توانست با کسب امتیاز ۲۴.۱۴ به دیدار رده‌بندی راه یابد. صادقی در دیدار رده‌بندی به مصاف آدا وونگ از کره جنوبی رفت و با امتیاز ۲۴.۳۶ بالاتر از حریف کره‌ای قرار گرفت و مدال برنز این بخش را از آن خود کرد. کاتای تیمی مردان هم با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر در دور دوم رقابت خود امروز با تیم‌های کویت، اندونزی و ژاپن همگروه شد و با کسب امتیاز ۲۵ پس از تیم ژاپن به عنوان تیم دوم راهی دیدار رده‌بندی گردید. این تیم برای کسب مدال برنز به مصاف تیم هنگ کنگ رفت و توانست با غلبه بر این تیم مدال برنز را بر گردن آویزد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری در جدول شانس مجدد، غلام عباس سعادی از پاکستان را ۲ بر صفر مغلوب کرد و در دیدار رده‌بندی نیز با غلبه برداستونبک اوتابالایف ازبکستانی به مدال برنز رسید. در وزن ۸۴+ کیلوگرم نیز سجاد گنج‌زاده با برتری  ۵ بر ۲ مقابل نماینده قرقیزستان صاحب مدال برنز شد.

 

ارسال نظر