آمار گیشه‌ سینماها در روزهای داغ تابستان

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۹۰۲
آمار گیشه‌ سینماها در روزهای داغ تابستان

آمار فروش فیلم‌های سینمایی در آخرین هفته تیرماه نشان می‌دهد که در اولین ماه از فصل تابستان بیش از ۲۴ میلیارد تومان به چرخه سینما وارد شده است. بر اساس آمار و اطلاعاتی که در سامانه فروش سینمای ایران قرار گرفته است، فیلم «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی که از ۱۲ تیرماه روی پرده سینماها رفته است با نمایش در ۳۷ سینما و با محدودیت سنی ۱۵+ سال، ۱۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروش داشته و بیش از ۹هزار مخاطب پای تماشای این اثر نشستند. «ایکس لارج» محسن توکلی که از هفته اول تیرماه نمایشش در سینماها آغاز شده، با در اختیار داشتن ۱۴۲ سینما یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته و ۱۶۴ هزار نفر این اثر کمدی را در سینماها تماشا کرده‌اند.

فیلم «زهرمار» به کارگردانی سیدجواد رضویان پس از سه هفته نمایش بیش از سه میلیارد تومان فروش داشته و ۲۹۰ هزار مخاطب این اثر را در ۱۶۰ سینما دیده‌اند. این فیلم سینمایی به تفکیک در تهران یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان فروش داشته است.

«سرخپوست» نیما جاویدی پس از پنج هفته نمایش در ۱۷۲ سینما در تهران و شهرستان، ۱۰ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار هفت میلیارد سهم تهران بوده و ۸۲۷ هزار نفر آن را در سینماها تماشا کرده‌اند. فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار که تا امروز جزو چهارمین فیلم پر فروش سال بوده، ۱۳ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان فروش داشته و با محدویت سنی ۱۲+ سال بیش از یک میلیون مخاطب را به سینما جذب کرده است. از مجموع فروش این فیلم هفت میلیارد تومان حاصل نمایش این اثر در تهران بوده. فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی که از نیمه خردادماه نمایشش آغاز شد، حدود ۹ و نیم میلیارد تومان فروش داشته و ۸۷۰ هزار نفر آن را روی پرده سینماها تماشا کرده‌اند. این فیلم سینمایی ۱۶۹ سالن در تهران و شهرستان‌ها در اختیار داشته و از مجموع فروشش، پنج میلیارد تومان سهم فروشش در تهران بوده است. «سامورایی در برلین» مهدی نادری که اکرانش از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شده و همچنان نمایشش در برخی سینماها در تهران و شهرستان ادامه دارد، نزدیک به ۶ میلیارد تومان فروش و نیم میلیون نفر مخاطب داشته است.

فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی نیز که حدود ۱۲ هفته از آغاز اکرانش می‌گذرد و همچنان نمایشش در سینماهای تهران و شهرستان ادامه دارد، با قرار گرفتن در جایگاه سومین فیلم پرفروش سال، بیش از ۲۰ میلیارد تومان فروش داشته و دو میلیون نفر مخاطب را به سینما آورده است. فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان که در ژانر کمدی ساخته شده، از ۲۶ تیرماه روی پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها نمایش خود را آغاز کرده است.

 

ارسال نظر