ایستگاه

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۲۸:۵۴
کد خبر: ۱۴۶۵۹۵

نمایشگاه تازه‌های نشر  در حسینیه ارشاد

نمایشگاه تازه‌های بازار نشر به زودی با آغاز فصل تابستان در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپا می‌شود. این کتابخانه برای پویایی مجموعه خود، روزانه بازار نشر را رصد کرده و منابع مناسب را از ناشران گوناگون تهیه و در قالب نمایشگاه کتاب، در معرض دید مخاطبان خود می‌گذارد که ابتدای هر ماه برگزار می‌شود. این کار به گفته مسوولان کتابخانه حسینیه ارشاد، برای استفاده از نظر منتقدانه و موثر اعضا استفاده می‌شود. به‌ این ترتیب برای تیرماه امسال هم ۲۴۰ عنوان کتاب با تنوع موضوعی برای بزرگسالان، ۶۰ عنوان برای گروه‌های سنی مختلف کودکان و نوجوانان، ۶۲ عنوان منبع گویا شده برای نابینایان، ۲۴ عنوان لوح فشرده در موضوعات مختلف، ۲۵ عنوان کتاب برای کودکان ناشنوا و ۱۱ عنوان نشریه جدید در موضوعات مختلف گردآوری شده‌اند. این نمایشگاه به‌مدت یک هفته از اول تا هفتم تیر برپا خواهد شد. قابل ذکر است برای انتخاب کتاب‌هایی در این نمایشگاه، ۳ عامل نیاز مخاطب، موضوع کتاب و اعتبار ناشر، نویسنده و تاریخ نشر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رمان جدید دولت‌آبادی  به چاپ دوم رسید

رمان جدید محمود دولت‌آبادی با نام «بیرون در» به‌تازگی توسط نشر چشمه به چاپ دوم رسیده است. این کتاب که چاپ اولش در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد، به‌تازگی و طی روزهای گذشته با چاپ دوم در بازار نشر حضور پیدا کرده است. دولت‌آبادی نگارش این رمان را دی‌ماه سال ۹۷ به پایان رسانده است. رمان در واقع داستان بلند «بیرون در» داستان زندگی زنی به نام آفاق است که در مقطع ۳۵ سالگی او و شلوغی‌های پیروزی انقلاب روایت می‌شود. در روزهایی که داستان آفاق تعریف می‌شود، تهران شلوغ، تاریک و مخوف است. داستان کتاب درباره جست‌وجویی است که آفاق در پی مردی که یک‌بار آن‌هم به مدتی کوتاه دیده است، انجام می‌دهد. او در تمام مدت جست‌وجو در پی علت همان ملاقات و مشاهده کوتاه است.

«ظلمت در نیمروز» به بازار آمد

ترجمه‌ فارسی کتاب «ظلمت در نیمروز» مهم‌ترین و معروف‌ترین رمان آرتور کستلر با ترجمه اسدالله امرایی به بازار کتاب عرضه شد. این کتاب هشتمین رمان بزرگ قرن بیستم از مجموعه صد رمان منتخب قرن است و به بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و داستان بلشویک کهنه‌کاری را روایت می‌کند که در تصفیه‌های استالینی دهه سی میلادی گرفتار شد و با خودزنی به گناه نکرده اعتراف کرد. مخصوصاً اقرار او به براندازی نظامی که برای برپا کردن آن خون دل خورده بود از مضحک‌ترین جنبه‌های سناریو بود. آرتور کستلر سال ۱۹۰۵ در بوداپست مجارستان به‌دنیا آمد و مرگ او سال ۱۹۸۳ در لندن اتفاق افتاد. کستلر برای ادامه تحصیل به دانشگاه وین رفت. مدتی خبرنگار «جنگینیوزکرونیکل» انگلستان در جنگ داخلی اسپانیا بود.

 

ارسال نظر