آتش‌فشان در سیحون فوران می‌کند

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۱:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۴۲۶۲
آتش‌فشان در سیحون فوران می‌کند

نمایشگاه انفرادی نقاشی منصور نصرت نظامی با عنوان «آتش‌فشان» و نمایشگاه آثار اولاف بژسکی با عنوان «روزی روزگاری در ایران» ۲۰ اردیبهشت ماه در گالری سیحون و بنیاد کاف افتتاح می‌شوند. یکی از کارهایی که تعطیلی ندارد، کارهای مرتبط با هنر و به ویژه گالری‌داری است که در تمامی روزها، ماه‌ها و فصول سال تقریباً بدون تعطیلی فعالیت دارند. پس از تعطیلات نوروزی، حالا نوبت به ماه مبارک رمضان رسیده است که معمولاً برخی ادارات و کارهای روزمره نیمه تعطیل هستند اما گالری‌ها همچون دیگر روزهای سال، برنامه‌های خود را دارند و به همین دلیل جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه نیز همچون جمعه‌های گذشته، افتتاحیه نمایشگاه‌های هنری را شاهد خواهیم بود. در زیر تعدادی از نمایشگاه‌های هنری که جمعه این هفته افتتاح می‌شوند، معرفی می‌کنیم. «نئواکسپرسیونیسم در هنر معاصر ایران» عنوان نمایشگاه گروهی به کیوریتوری فرناز محمدی است که جمعه ۲۰ اردیبهشت در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ گشایش می‌یابد و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت. آثاری از هنرمندان برجسته‌ای چون آیدین آغداشلو، کوروش شیشه گران، فرشید ملکی، منوچهر معتبر و سروش میلانی‌زاده در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه انفرادی نقاشی سمیرا کربلایی با عنوان «بیم و امید» از جمعه ۲۰ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱ خردادماه در گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپا می‌شود. «آتش‌فشان» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی منصور نصرت نظامی است که از روز ۲۰ اردیبهشت ماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاه انفرادی حجم‌های نجمه پاشایی با عنوان «میان دو جهان» جمعه این هفته در گالری هما به نمایش در می‌آیند. نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت در گالری هما واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برپا خواهد بود. موسسه کاف در روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه، میزبان آثار هنرمند سرشناس لهستانی، اولاف بژسکی با عنوان «روزی روزگاری در ایران» است که طی دوره‌ای پنج ماهه اقامت هنری (سه بار سفر به ایران در طول یک سال) در شهر تبریز و با همکاری سرامیک‌کاران ساکن این شهر تولید شده‌اند. این دومین همکاری این هنرمند با موسسه کاف بعد از نمایش چیدمان او در حیاط مجسمه‌های موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۹۳ است. اولاف بژسکی که در هنرهای طراحی، مجسمه، چیدمان و فیلم

 چیره دست است، این‌بار به سرامیک روی آورده است و در این نمایشگاه، آثاری در بستری از مواد بازیافت و سپس طراحی‌شده توسط خود هنرمند به نمایش در خواهند آمد. بنیاد کاف به نشانی ولنجک، میدان دانشگاه شهید بهشتی، ابتدای جاده درکه، سیزده چنار، پلاک ۳۴ و ۳۶ میزبان آثار هنرمند لهستانی تا ۲۴ خردادماه خواهد بود.

نقاشی‌های علیرضا نکویی با عنوان «خطوط» از جمعه این هفته در گالری اعتماد نگارستان روی دیوار می‌روند. این گالری در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان قرار دارد و این نمایشگاه تا ۷ خردادماه برپا خواهد بود.

 

ارسال نظر