ایستگاه

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۱:۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۴۳۷۶۹
ایستگاه

تارانتینو فیلمش را به کن رساند

فیلم تارانتینو یکی از دو فیلم جدیدی است که به فهرست رقبای جایزه نخل طلایی هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن اضافه شد و به این ترتیب شمار این فیلم‌ها به ۱۹ فیلم رسید. به گزارش ورایتی، ساعتی پیش دست‌اندرکاران جشنواره فیلم کن اعلام کردند «روزی روزگاری هالیوود» جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو به جشنواره کن امسال می‌رسد و در بخش رقابتی به نمایش درمی‌آید. «اینترمزو» جدیدترین فیلم عبداللطیف کشیش نیز به فهرست رقبای جایزه نخل طلایی ۲۰۱۹ اضافه شد. او نخل طلای برترین کارگردان کن را برای «آبی گرم‌ترین رنگ است» دریافت کرده بود. روز ۱۸ آوریل که فهرست شرکت‌کنندگان در کن امسال اعلام شد پی‌یر لسکور رییس و تی‌یری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن اعلام کردند این فیلم از نظر فنی هنوز آماده نیست اما آنها امیدوارند به موقع آماده شود تا بلافاصله وارد بخش رقابتی امسال شود.

لسکور تاکید کرده بود تارانتینو مشتاق است به کن برگردد ولی از آنجا که فیلم او به صورت ۳۵ میلی‌متری فیلمبرداری شده، آماده کردن آن کار جدی‌تری است. «اینترمزو» نیز در ادامه فیلم «مکتوب» کشیش ساخته شده که سال ۲۰۱۷ در جشنواره ونیز به نمایش درآمد. امسال آلخاندرو گونزالس ایناریتو ریاست هیات داوران بخش رقابتی را برعهده دارد و یورگوس لانتیموس، پاول پاولیکوفسکی، ال فانینگ، کلی رایکارت، آلیس رورواچر، رابین کامپیو، انکی بی‌لال و میمونا ان‌دیایه اعضای داوران را تشکیل می‌دهند. هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن ۱۴ تا ۲۵ مه (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) برگزار می‌شود.

«پسران در جنگل» فیلم افتتاحیه جشنواره ادینبورگ

فیلم «پسران در جنگل» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ انتخاب و معرفی شد. به گزارش ورایتی، یک فیلم طنز اجتماعی با عنوان «پسران در جنگل» با بازی ادی ایزارد آغازگر جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ خواهد بود. هفتادو سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ از ۱۹ ژوئن ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. این جشنواره در اسکاتلند برگزار می‌شود. این فیلم درباره چهار پسر جوان شهری است که تلاش دارند تا از یک شکارچی اسرارآمیز که قصد کشتن‌شان را دارد، فرار کنند. نقش این شکارچی را ایزارد بازی کرده است. راین گوردون، ساموئل باتوملی، ویراج جونجا و لوئیس گریبِن دیگر بازیگران اصلی فیلم هستند. این فیلم اکشن-کمدی نخستین فیلم بلندی است که نینیان داف کارگردانی کرده و فیلمنامه آن را نیز خودش نوشته است. او پیشتر کارگردانی موزیک ویدیو انجام داده است. او درباره ساخت این فیلم گفت از آنجا که خودش اهل ادینبورگ است می‌خواست در نخستین فیلم بلندش حتماً چیزی بسازد که بازتابی از شادی، جنون و طنز اسکاتلندی باشد و در عین حال اثری مدرن، سیاسی و با نگاه به آینده نیز محسوب شود. مارک آدامز مدیر هنری جشنواره از این فیلم به عنوان فیلمی پر‌جنب و جوش، پر‌انرژی و به طرز شگفت‌انگیزی مبهم یاد کرد که از ابتدا تا انتها هیجان‌انگیز است. این فیلم در سایت راتن تومیتوز تاکنون امتیاز ۱۰۰ درصد را برای خود کسب کرده است.

 

ارسال نظر