کودکی هستم که کودکی در راه دارم...

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۰:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۴۳۲۵۱
کودکی هستم که کودکی در راه دارم...

اخیرا نمایشی در تماشاخانه مهرگان روی صحنه است که به موضوع «کودک‌همسری» می‌پردازد. «کودک‌همسری» موضوعی است که در ماه‌های اخیر با واکنش‌های متفاوتی از سوی بخشی از افکار عمومی همراه شد و حتی در پی این اتفاقات طرحی با مضمون «ممنوعیت کودک‌همسری» در مجلس مطرح شد.امیرعباس رنجبر، نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه قبل از مطرح شدن چنین مباحثی، «کودک‌همسری» دغدغه فکری‌اش بوده، می‌گوید طرح یک‌صفحه‌ای نمایشی با این موضوع را در سال 90-89 نوشته و سرانجام امسال با همکاری ۱۰ بازیگر توانسته این نمایش را با عنوان "نه نه نه" روی صحنه ببرد.

او که معتقد است "تئاتر هم رسانه‌ای برای فرهنگ‌سازی است"، در این نمایش سعی کرده به تمام زوایایی که منجر به "کودک‌همسری" می‌شود، بپردازد و دنبال نشان دادن مقصر نباشد و قضاوت را به مخاطب خود بسپارد.

در نمایش "نه نه نه" ۹ بازیگر زن و یک مرد نقش‌آفرینی می‌کنند و اسامی و شخصیت‌های داستان برگرفته از اساطیر یونان است.

«در زمان و مکانی که معلوم نیست در کجای این کهکشان قرار دارد، در قبیله‌ من و در خانواده من تمام دختران باید در ۹ سالگی ازدواج کنند. تمام این دختران فقط یک طفل به دنیا می‌آورند و آن هم دختر است، سپس نازا می‌شوند. هیچ‌کس هم دلیلش را نمی‌داند، می‌گویند ما را طلسم کرده‌اند. طلسمی سیاه…»این داستانی است که در «نه نه نه» روایت می‌شود.

 

ارسال نظر