احسان‌پور قهرمان کشتی آزاد آسیا شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۱:۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۱۶۱
احسان‌پور  قهرمان کشتی  آزاد آسیا شد

نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران چهارمین مدال طلای ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا را از آن خود کرد، محمد نخودی نیز در اولین حضور خود در رده بزرگسالان موفق به کسب مدال برنز شد.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم و پایانی کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که در شی آن چین در حال برگزاری است، بهنام احسان‌پور نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده یک طلا و دو نقره آسیا، در دیدار فینال برابر مینگ‌هو لیو از چین با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد. احسان پور پیش از این در دور نخست به مصاف سیریپونگ جومپاکام از تایلند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز، راحول آواره از هند را با فن سر و ته یکی ضربه فنی کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز ۱۲ بر یک از سد کیم از کره جنوبی گذشت و راهی فینال شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی نفر سوم نوجوانان جهان و جوان‌ترین چهره تیم ملی با ۱۸ سال، نیز برای کسب مدال برنز به مصاف ایگیز ژاکیپ‌بکوف از قرقیزستان رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۹ بر ۸ به برتری رسید و در اولین حضور خود برای

تیم ملی بزرگسالان صاحب مدال برنز شد. نخودی پیش از این و در رقابت‌های مقدماتی که صبح روزچهارشنبه برگزار شد، در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و با توجه به راهیابی حریفش به فینال، نخودی راهی گروه بازنده‌ها شد.وی در این مرحله فوجی‌نامی از ژاپن را برد و به رده‌بندی رسید. در ادامه این رقابت‌ها کامران قاسمپور در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲ و یدالله محبی در سنگین وزن نیز برای کسب مدال طلا به میدان می‌روند.

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست که روز گذشته برگزار شد، تیم ایران توسط رضا اطری در وزن ۵۷، بهمن تیموری در ۷۹ و رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به ۳ مدال طلا رسید و پیمان بیابانی در ۶۵ و یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند. تیم ملی کشتی آزاد ایران به قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها رسیده است.

 

ارسال نظر