نمایشگاه کتاب غزه افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۹۹
نمایشگاه کتاب غزه افتتاح شد

نمایشگاه کتاب غزه با نام «غزه هاشم» که در 7 سال گذشته به دلیل محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی تعطیل شده بود، بار دیگر شروع به کار کرد.

در این نمایشگاه 20 هزار جلد کتاب در زمینه‌های متنوع و برای گروه‌های سنی مختلف وجود دارد و 15 ناشر داخلی و عربی و جمعیت‌ها و موسسات خیریه در آن مشارکت دارند.

محمد شریف، مدیرعامل نمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها در وزارت فرهنگ در غزه و مدیر نمایشگاه کتاب «غزه هاشم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در غزه گفت: فعالیت این نمایشگاه در 7 سال گذشته به دلیل محاصره غزه و ممانعت از ورود کتاب به آن، متوقف شده بود. او افزود: این نمایشگاه پیام و چالشی برای همه محاصره‌کنندگان غزه از جمله رژیم اشغالگر است که سعی در تحمیل و تشدید محاصره سیاسی و اقتصادی این‌باریکه دارد؛ مردم غزه نیز شایسته زندگی بوده و توان و موهبت به چالش کشیدن جهان را دارند.

شریف اضافه کرد: رژیم اشغالگر با فرهنگ فلسطین مبارزه می‌کند به این دلیل که می‌داند فرهنگ نقش مهمی در آگاهی دادن به جوامع از جمله کودکان دارد. به گفته شریف، این رژیم سعی در کشتن نسل‌های فلسطینی و به فراموشی سپردن مساله فلسطین دارد، درحالی که ما با برگزاری دوباره این نمایشگاه، قطب نما را به این سمت باز می‌گردانیم که کودکان، کوچک و بزرگ ما هر چقدر که محاصره علیه فلسطین و غزه سخت باشد موجب فراموشی این مساله نمی‌شود.  محاصره غزه از سال 2007 و در پی پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات و شکست جنبش فتح و توافق امنیتی مصر و اسراییل شروع شد و تاکنون هم ادامه دارد.  پس از اعمال محاصره غزه، میزان بیکاری در این‌باریکه اوج گرفته، داد و ستد مختل شده و قیمت بسیاری از کالاها سه یا چهار برابر شده و تنها راه تأمین غذا و مایحتاج مردم کمک‌های بشردوستانه سایر ملل است.

رژیم صهیونیستی از 2007 تاکنون تمام گذرگاه‌های این منطقه به ویژه گذرگاه رفح را بسته که تنها راه ارتباطی این منطقه با جهان خارج است.

 

ارسال نظر