ایلام چهارمین شهر میزبان نمایشگاه عکس خیام

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۱:۳۲:۴۸
کد خبر: ۱۴۲۶۵۸
ایلام چهارمین شهر میزبان نمایشگاه عکس خیام

نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۲۸ فروردین ماه در ایلام برگزار می‌شود. پیش از این ششمین جشنواره عکس خیام در تهران، کرج و قم برگزار شده بود.

علی سامعی، دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام در این رابطه گفت: برنامه جشنواره بین‌المللی خیام از ابتدا به این شکل بود که نمایشگاه را در شهرهای مختلف ایران و حتی خارج از ایران بچرخانیم. هدف از این کار این است که کشورهای مختلف با عکاسی هنری ایران و هنرمندان ایرانی بیشتر آشنا شوند و هنرمندان شهرستانی نیز با عکاسی روز دنیا نزدیک‌تر شوند.

او با بیان این نکته که استقبال شهرستان‌ها از نمایشگاه بیشتر از حد تصور است، گفت: استقبال علاقه‌مندان و هنرمندان در شهرستان‌های مختلف از نمایشگاه عکس خیام دور از تصور است. برآورد ما با توجه به سال‌های گذشته این است که در حدود ۵۰ هزار نفر از نمایشگاه دیدار خواهند کرد. مثلا در دوره‌های گذشته از نمایشگاه خیام در شهر چابهار در یک روز ۳هزار نفر بازدید داشتیم.

در این دوره ۱۲۷ اثر به بخش نمایشگاهی جشنواره خیام راه یافت که ما این آثار را بر طبق بزرگی یا محدودیت فضای نمایشگاهی به شهرهای مختلف ایران می‌بریم. برای نمایشگاه خارج از کشور نیز سعی ما بر این است که هر دوره در هر ۵ قاره دنیا نمایشگاه برگزار کنیم. تاکنون در کشورهای یونان، فرانسه، آرژانتین، آفریقای جنوبی، چین، تاجیکستان، ترکیه، عمان و... آثار جشنواره بین‌المللی عکس خیام به روی دیوار رفته است.

نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۲۸ فروردین ماه ۹۸ در نگارخانه استاد صندوق آبادی شهر ایلام گشایش می‌یابد و تا یکم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر