فیلیپین تلخ‌ترین بازی دختران ایران

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۳۱
فیلیپین تلخ‌ترین بازی دختران ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان شکست برابر فیلیپین را تلخ‌ترین خاطره دختران ملی‌پوش در مرحله دوم انتخابی المپیک دانست و می‌گوید برای صعود چاره‌ای جز شکست چین تایپه نداریم.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله دوم انتخابی المپیک تاکنون دو بازی انجام داده که با شکست (دو بر صفر) برابر فیلیپین و پیروزی (۹ بر صفر) مقابل فلسطین در جایگاه دوم جدول رده‌بندی گروه c قرار گرفته است. در این گروه چین تایپه با ۶ امتیاز اول، ایران و فیلیپین با سه امتیاز دوم و سوم هستند از آنجایی که سه شنبه این هفته دیدار پایانی ایران با چین تایپه انجام می‌شود ملی‌پوشان ایران هنوز شانس صعود به مرحله نهایی این مسابقات را دارند. مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت تیم ایران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: وقتی وارد این تورنمنت شدیم می‌دانستیم سه بازی پیش رو داریم که هر کدامشان سرنوشت ما را برای ورود به مرحله بعد رقم می‌زنند. بازیکنانمان در بازی اول بسیار خوب بازی کردند. موقعیت‌های زیادی که روی دروازه حریف ایجاد کردیم نشان‌دهنده بلوغ تکنیکی و تاکتیکی تیم‌مان است. او در این مورد افزود: قبلاً هم با فیلیپین بازی کرده بودیم و هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم. اما در این مسابقات نود دقیقه بازی کردیم و از نظر بدنی اصلاً کم نیاوردیم. با اینکه وقت‌مان خیلی کم بود اما سعی کردیم برنامه خوبی را به اجرا درآوریم. در بازی با فیلیپین روی دو اتفاق گل خوردیم. هیچ توجیه و دلیل منطقی برای اینکه نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم، نداریم. نود دقیقه حمله کردیم و فرصت‌های گل زیادی از تک به تک تا ضربات مختلف داشتیم. هر لحظه در موقعیت گل قرار گرفتیم اما ضربه آخر را خوب نزدیم.

آزمون با بیان اینکه سه امتیاز بازی با فیلیپین حق تیم ایران بود، اظهار کرد: هر چه که از بازی می‌گذشت باورمان نمی‌شد این نتیجه رقم خورده است. بازی فوتبال یک قانون نانوشته دارد که اگر گل نزنی گل می‌خوری. متأسفانه این یکی از تلخ‌ترین مسابقاتی بود که

پشت سر گذاشتیم. سه امتیاز آن بازی حق بازیکنان ما بود. اما امیدوارم در نهایت همه‌چیز به گونه‌ای اتفاق بیفتد که تیم‌مان به حقش برسد.

او در مورد تیم چین تایپه که حریف ایران در آخرین بازی مرحله دوم است اظهار کرد: چین تایپه تیم فیزیکی و سرعتی است. روز گذشته بازی شأن را از نزدیک تماشا کردیم. آنها چند بازیکن خیلی خوب دارند که ضمن مدیریت بازی از هوش بالایی برخوردار هستند. پیروزی چهار بر دو آنها برابر فیلیپین به نفع تیم ایران بود. انتظار داشتیم چین تایپه برنده شود تا بتوانیم با یک بازی خوب و منسجم برابر این تیم به نتیجه برسیم و به آرزوی دیرینه‌مان که عبور از مرحله دوم انتخابی المپیک است، برسیم. امیدوارم با صعود از گروه به آنچه که در شأن ایران است دست پیدا کنیم. آزمون بیان کرد: اگر می‌خواهیم به مرحله بعد برویم مجبور هستیم که این بازی را ببریم. تاکتیک‌های خاصی را پیش بینی و بازی حریفمان را آنالیز کردیم. همه در تلاش هستیم تا برابر چین تایپه نتیجه‌ای در حد و اندازه تیم ملی به دست آوردیم.

 

 

ارسال نظر