کشف مقبره‌ای رنگارنگ و حیوانات مومیایی در مصر

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۴۸
کشف مقبره‌ای رنگارنگ و حیوانات مومیایی در مصر

باستان شناسان مصری روز جمعه از کشف مقبره‌ای مملو از تصاویر ظریف و رنگارنگ که گمان می‌رود متعلق به اوایل حکومت بطلمیوسی باشد، خبر دادند. به گزارش رویترز، این مقبره که برای مردی به نام «تاتو» و همسرش در نزدیکی شهر «سوهاج» مصر ساخته شده بود، یکی از هفت آثاری است که ماه اکتبر در این منطقه کشف شده است. دیوارهای نقاشی شده این مقبره روند مراسم تدفین و شجره نامه خانوادگی این مومیایی را که به زبان هیروگلیف نوشته شده است به تصویر می‌کشد. «مصطفی وزیری» دبیرکل شورای عالی آثار تاریخی مصر در حالی که این اثر را به عنوان «مقبره‌ای زیبا و رنگارنگ» توصیف کرد، افزود: این مقبره از یک دالان مرکزی و یک اتاق شامل دو تابوت سنگی تشکیل شده است. دالان مرکزی به گونه‌ای طراحی شده است که به دو قسمت تقسیم می‌شود. در این مقبره تصاویری از مالک این مقبره وجود دارد که او را در حالی که هدایایی از خدایان مختلف دریافت یا به آنها تقدیم می‌کند، دیده می‌شود.

دو مومیایی، از جمله مومیایی یک زن 50-35 ساله و پسربچه‌ای ۱4-۱2 ساله نیز در میان آثار باستانی است که به نمایش گذاشته شده است. حدود ۵۰ حیوان مومیایی شده، از جمله موش و شاهین نیز در این مقبره کشف شده‌اند.

دودمان بطلمیوسی تا حدود سه قرن ادامه یافت و با به روی کار آمدن مصر رومی در سال پیش از میلاد مسیح خاتمه یافت. آثار باستانی مصر از جذابیت بسیاری برای گردشگران برخوردار هستند و از آنجایی که آمار بازدیدکنندگان این کشور پس از ناآرامی‌های ایجاد شده به دنبال «بهار اسلامی (عربی) » در کشورهای شمال آفریقا در سال ۲۰۱۱، دچار کاهش شده بود، مقامات مصری امیدوار هستند اکتشافات جدید به رشد این آمار کمک کنند.

 

 

ارسال نظر