«لیان» تهرانی‌ها را برای نوروز آماده کرد

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۵:۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۷۹۸
«لیان» تهرانی‌ها را برای نوروز آماده کرد

تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان در آخرین روزهای سال، شب هیجان‌انگیزی را برای مخاطبان پایتخت نشین در تالار وحدت تهران رقم زد.

گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان در دومین روز از فصل آخر کنسرت‌های خود در سال ۹۷ که به همت شرکت «آوای دوران» به تهیه‌کنندگی رسول ترابی برگزار شد شب پر هیجان و فرح بخشی را برای مخاطبان موسیقی جنوب در تالار وحدت تهران رقم زد.

محسن شریفیان که طی سال‌های اخیر با اجرای شادیانه‌های مختلف از موسیقی منطقه بوشهر مخاطبان پرشماری را به سمت کنسرت‌های خود جلب کرده در این برنامه که با استقبال خوب مخاطبان هم مواجه شد تلاش کرد تا ضمن اجرای قطعات پرطرفدار سال‌های اخیر گروه «لیان» تعدادی از آثار جدید خود را برای طرفداران این گروه اجرا کند.

او مانند اغلب کنسرت‌های خود که همواره تلاش می‌کند مشارکت تماشاگران را نیز به همراه داشته باشد، در این اجرای زنده نیز کوشید تا همچون اجراهای پیشین خود مخاطبان برنامه را با گروه نوازندگان همراه کند که این شرایط نیز به مذاق مخاطبان خوش آمد و آنها از ابتدا تا انتهای برنامه مطلع قطعات را همراه با گروه می‌خواندند که این هم خوانی به دلیل گرما و هیجان موجود در قطعات فضای پر شوری را برای آخرین کنسرت گروه لیان در سال ۹۷ رقم زد. شریفیان که غیر از حضور در گروه «لیان» طی سال‌های اخیر پژوهش‌هایی را نیز در عرصه موسیقی اقوام ایران به ویژه موسیقی جنوب کشورمان انجام داده، در این کنسرت نیز تلاش کرد به اقتضای فضای موجود در تالار قبل از اجرای هر یک از قطعات توضیحاتی را مانند همیشه از خاستگاه موسیقی‌های اجرا شده به مخاطب ارایه دهد. «سی ناخدا»، اجرای ایین‌های زار منطقه خارک، اجرای آثاری از منطقه دیلم، اجرای آثاری از آواز دریانوردان خلیج فارس از منطقه میمه، اجرای قطعه‌هایی از ساربان‌های بوشهری، خیام‌خوانی، اجرای موسیقی منطقه شیبکوه، اجرای قطعاتی از منطقه دشتستان و «تینا» برخی از آثاری بودند که در این کنسرت با همراهی حرکات‌آیینی مناطق جنوب کشور به حاضران در تالار ارایه شد.

 

ارسال نظر