رونمایی از بانک‌ اطلاعاتی موسیقی کشور

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۳۳:۴۷
کد خبر: ۱۴۱۳۹۷
رونمایی از بانک‌ اطلاعاتی موسیقی کشور

مراسم رونمایی از «بانک اطلاعات موسیقی کشور» رونمایی شد. این سامانه فقط به هنرمندان اختصاص ندارد و موسسه‌ها، خبرنگاران، پژوهشگران و سایرفعالان عرصه موسیقی نیز می‌توانند به ثبت اطلاعات خود بپردازند. نشست رسانه‌ای رونمایی از بانک اطلاعات موسیقی کشور روز دوشنبه بیستم اسفندماه با حضور علی ترابی (مدیرکل دفتر موسیقی)، محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری)، علی ثابت‌نیا (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران)، داوود گنجه‌ای، حسن ریاحی، آروین صداقت‌کیش، کیوان فرزین، احمد صدری و تعدادی از اهالی رسانه در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم، علی ثابت‌نیا درباره اهداف طراحی و ساخت سامانه بانک اطلاعات موسیقی کشور گفت: تشکیل رصدخانه موسیقی کشور یکی از اولین ماموریت‌هایی بود که از سوی معاون هنری وزارت ارشاد به انجمن موسیقی کشور ابلاغ شد. طی سال‌های گذشته فعالیت‌هایی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات هنرمندان انجام شده بود که تکامل پیدا نکرده بود و بطور کلی نیمه‌کاره باقی مانده بود و همین موضوع ایجاد سامانه‌ای اطلاعاتی را ایجاب می‌کرد.

او درباره زمان و روند فعالیت در زمینه ایجاد سامانه اطلاعاتی اهالی موسیقی گفت: روند ایجاد بانک اطلاعاتی اهالی موسیقی از مردادماه امسال آغاز شد و طی ماه‌های اخیر به رفع مشکلات موجود پرداخته‌ایم. ثابت نیا در توضیح بیشتر گفت: طی پژوهش و همیاری عزیزانی چون کیوان فرزین و دیگر همکاران روند ایجاد بانک اطلاعات اهالی موسیقی میسر شد و حال این سامانه از امروز بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و قابل دسترسی است و هنرمندان ساکن در شهرها و روستا می‌توانند اطلاعات خود را در آن بارگذاری کنند که در این میان برای اهالی رسانه و خبرنگاران موسیقی نیز بخشی در سامانه ایجاد شده است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران افزود: برای تشویق هنرمندان نسبت به ثبت‌نام در سایت تمهیداتی از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد به کار گرفته شده تا به این ترتیب هنرمندان نسبت به ثبت‌نام خود در سایت رغبت بیشتری نشان دهند.

ثابت نیا با اشاره به اینکه دسترسی به سامانه اطلاعاتی موسیقی برای دسترسی هنرمندان موسیقی نواحی و هنرمندان مناطق مختلف امکان‌پذیر است، گفت: تعدادی از اهالی موسیقی از ساعات پیش اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و برای فعالیت بهتر به یاری نهادهای تخصصی و دفتر موسیقی نیاز داریم.

 

ارسال نظر