ایستگاه

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۳۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۹۵۸
ایستگاه

« نتفلیکس» به «اسپیلبرگ» پاسخ داد

کمپانی نتفلیکس با دفاع از استراتژی خود به انتقادهای برخی منتقدان از جمله «استیون اسپیلبرگ» پس از جوایز سینمایی اسکار واکنش نشان داد. به گزارش اسکرین، پس از برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۹ و اعطای سه جایزه به فیلم «روما» از محصولات نتفلیکس، «استیون اسپیلبرگ» با انتقاد از حضور و رقابت محصولات این کمپانی در جوایز سینمایی عنوان کرده زمانی که شما به فرمت تلویزیونی متعهد هستید، ساخته‌های شما فیلم تلویزیونی هستند و بنابراین شایسته دریافت جایزه اِمی هستند و نه اسکار و معتقدم فیلم‌هایی که تنها برای کمتر از یک هفته در چند سالن به روی پرده می‌روند صلاحیت لازم برای رقابت در جوایز آکادمی اسکار را ندارند.

اما کمپانی نتفلیکس نیز در واکنش به این انتقادها در یک پیام توییتری نوشت: ما عاشق سینما هستیم و همچنین عاشق دسترسی آسان به فیلم‌ها برای کسانی هستیم که همیشه توان سینما رفتن ندارند یا در مکان‌هایی بدون سالن نمایش زندگی می‌کنند. ما عاشق این هستیم که همه در همه جا از اکران همزمان فیلم‌ها لذت ببرند، راه‌های بیشتری در اختیار فیلمسازان برای به اشتراک گذاشتن هنرشان ارایه دهیم و رخ دادن همه این اتفاقات با هم غیرممکن نیست. کمپانی امریکایی نتفلیکس که کار خود را با ساخت سریال‌های پرطرفدار از جمله «خانه پوشالی» و «برکینگ بد» آغاز کرد حالا به یک غول بزرگ سینمایی نیز تبدیل شده و حق پخش بسیاری از مهم‌ترین آثار روز سینمای جهان را در اختیار می‌گیرد. مشکل این‌جاست که طبق سیاست‌های «نتفلیکس»، فیلم‌های این کمپانی یا تنها به صورت آنلاین (بدون اکران در سینماها) عرضه می‌شوند یا باید بطور همزمان در سینماها و وب‌سایت این شبکه در اختیار مخاطبان قرار گیرند و این سیاست مورد انتقاد برخی‌ قرار گرفته است.

مستند جنجالی  «مایکل جکسون» در ۱۳۰ کشور

مستند «ترک ناکجاآباد» پس از نمایش در جشنواره فیلم ساندنس امریکا، به بیش از ۱۳۰ شبکه تلویزیونی و آنلاین در سراسر جهان فروخته شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این مستند به کارگردانی «دان رید» با مدت زمان چهار ساعت که به موضوع اتهام آزار جنسی کودکان توسط «مایکل جکسون» می‌پردازد، اولین‌بار در جشنواره فیلم ساندنس با حواشی فراوان رونمایی شد و در ادامه بنیاد «مایکل جکسون» این فیلم را ترور شخصیتی و نه یک اثر مستند توصیف کرد. داستان این مستند درباره دو نفر به نام‌های «وید رابسون» و «جیمز سیفچاک» و بازگوی رابطه آنها با «مایکل جکسون» است. «رابسون» که حالا ۳۶ ساله است در این مستند اذعان می‌کند که بین ۷ تا ۱۴ سالگی مورد آزار و اذیت از سوی «مایکل جکسون» قرار می‌گرفته است و «سیفچاک» نیز که در دوران کودکی و در یکی از تبلیغات پپسی کنار «جکسون» حضور یافته بود ادعا می‌کند که در سن ۱۰ سالگی مورد سوءاستفاده جنسی توسط این خواننده قرار گرفته است. هر دو این افراد جزییاتی دردناک از تجربه‌های خود را در این مستند مطرح می‌کنند.

 

ارسال نظر