ایستگاه

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۸۷۳
ایستگاه

 سخنرانی اسپیلبرگ   علیه نت‌فلیکس در نشست بعدی اسکار

کارگردان مطرح هالیوود می‌گوید نت‌فلیکس به فرمت تلویزیونی تعهد کرده و در نتیجه فیلم‌هایش نباید در جایزه اسکار شرکت کنند. به گزارش دی وایر، استیون اسپیلبرگ که از منتقدان بزرگ ایده برخورد مساوی با فیلم‌های نت‌فلیکس و فیلم‌های اکران سینمایی در مراسم اسکار بوده، قصد دارد در ملاقات بعدی اعضای آکادمی اسکار هم در این باره صحبت کند. اسپیلبرگ، به عنوان یکی از اعضای شاخه کارگردانان آکادمی، در این ملاقات سالانه از تغییر قوانین جوایز اسکار حمایت خواهد کرد. یکی از سخنگویان شرکت تهیه فیلم «امبلین» متعلق به اسپیلبرگ به ایندی‌وایر گفت: استیون عمیقاً به فرق بین استریمینگ و فیلم‌های اکران سینمایی باور دارد. او خوشحال می‌شود که وقتی بحث این مساله در ملاقات سالانه آکادمی پیش می‌آید، بقیه هم به کمپین او بپیوندند. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

این کارگردان سرشناس در گذشته بارها درباره این باور خود صحبت کرده که فیلم‌های نت‌فلیکس فقط باید قابلیت دریافت جوایز امی را داشته باشند و نباید بتوانند در جوایز اسکار شرکت کنند. با این حال، مشخص نیست که او دقیقاً حامی تغییر کدام یک از قوانین اسکار است. اسپیلبرگ در ماه مارس ۲۰۱۸ به آی‌تی‌وی نیوز گفت: وقتی شما به فرمت تلویزیونی متعهد می‌شوید، یک فیلم تلویزیونی محسوب می‌شوید. مسلماً اگر کارتان خوب باشد استحقاق دریافت یک جایزه امی را دارید اما نه اسکار. باور ندارم درست باشد فیلم‌هایی که فقط به صورت نمادین به مدت کمتر از یک هفته در ۲ سالن سینما نمایش داده می‌شوند بتوانند نامزد دریافت جایزه اسکار بشوند.

اژدهای تربیت شده در صدر باکس آفیس امریکای شمالی

پس از رقابتی شانه به شانه برای کسب جایگاه نخست پرفروش‌ها در باکس آفیس هفتگی امریکای شمالی، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳» موفق شد تا جایگاه نخست باکس آفیس را از آن خود کند. به گزارش هالیوود ریپورتر، سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» با فروش ۳۰ میلیون دلار در دومین هفته اکرانش در امریکای شمالی موفق شده تا خود را به مرز ۱۰۰ میلیون دلار برساند. این فیلم در ۲ هفته اخیر در مجموع ۹۷.۶ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی امریکا فروش کرده است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» که سومین فیلم از این مجموعه است به کارگردانی دین دبلوا ساخته شده و جی باروشل، کیت بلانشت، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، امریکای فر را و جونا هیل از جمله صداپیشگان آن هستند. این انیمیشن تولید «دریم‌ورکس انیمیشن» و «مد هتر انترتینمنت» است و از یکم مارس در امریکا اکران شده است. در همین حال فیلم تیلر پری با عنوان «خاکسپاری خانواده مده‌آ» نیز شروع خیلی خوبی را تجربه کرد و با فروش ۲۷ میلیون دلاری از نمایش در ۲۴۴۲ سالن سینما موفق ظاهر شد. این فیلم یازدهمین و آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌هایی است که با تمرکز بر شخصیتی به نام مده‌آ ساخته می‌شود. تیلر پری نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم بوده و در این فیلم چندین نقش ایفا کرده است. از فیلم‌های جدیدی که در طول هفته اکران شدند.

 

ارسال نظر