وداع تلخ با الوند

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۰:۳۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۷۰۵
وداع تلخ با الوند

«امروز روز سخت و ناگواری برای همه سینماگران و خانه سینماست. امروز روز بد فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران و از روزهای ناخوشایند همه تماشاگران کارها و آثار خشایار الوند است. هیچ‌کس انتظار نداشت خشایار الوند به این زودی ما را ترک کند. انتظار نداشتیم به عزای کسی بنشینیم که همواره لبخند بر لب داشت و دوست داشت مردم بخندند. او در سخت‌ترین روزهای عمرش دوست داشت مخاطبانش لبخند بر لب داشته باشند.»

مراسم تشییع پیکر خشایار الوند، فیلمنامه‌نویس شناخته‌شده کشورمان صبح دیروز شنبه، در محل خانه سینما واقع در خیابان وصال آغاز شد و کامران ملکی که همراه با بهروز رضوی، اجرای این مراسم را بر عهده داشت، مراسم را با جملات بالا آغاز کرد.

در این مراسم چهره‌هایی چون سیروس الوند، منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، کیومرث پوراحمد، سروش صحت، بهروز شعیبی، ابوالفضل پورعرب، بهروز رضوی، برزو ارجمند، نسرین نصرتی، مهدی فرجی، مجید مظفری، احمد مهران‌فر، مجتبی جباری، مسعود ده‌نمکی، مسعود رایگان، مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه یک)، سعید پیردوست، عزیزالله حمیدنژاد و حسین پاکدل حضور داشتند. بهروز رضوی، گوینده رادیو در این مراسم اظهار کرد: ما داغ کسی را دیدیم که سال‌های سال باعث و بانی خنده‌های ما بود. شاید این حرف را برای بسیاری گفته باشند اما او واقعاً سلطان خنده بود. وی اضافه کرد: آیا کسی چهره او را بدون خنده به یاد دارد؟ در نبودش چه می‌توان کرد جز غصه خوردن و قدر هم را دانستن. الوند در دامن سینما بزرگ شد و با همه هنرمندان قدم به قدم از کودکی راه آمد همه خاطرات خوبی با او دارند.

رضوی گفت: او فکر می‌کرد عید امسال چطور مردم را بخنداند وگرنه او مشکلی نداشت هیچ نگرانی ای نداشت. سکته اش از غم و غصه نبود او از فشار کار از پا درآمد. از بس به مردم فکر کرد از فکر کردن به خود غافل ماند.

این مجری رادیو در پایان سخنانش شعری خواند و گفت: شاید اگر کسی آن وقت شب بیدار بود چنین اتفاقی رخ نمی‌داد ولی از تقدیر و اجل هم نباید غافل شد.

بابک صحرایی، شاعر نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی خاطرنشان کرد: مرگ برای خود انسان رهایی و آرامش و برای ما جامانده‌ها مصیبت است. امروز روز درگذشت مردی است که با همه آثارش لبخند را به مردم هدیه کرد. این حجم از مردمی که اینجا آمده‌اند نشان می‌دهد که مردم هنرمندان واقعی خود را می‌شناسند.

او ادامه داد: قطعاً داغ رفتن خشایار الوند التیام‌پذیر نیست، چون جایگزینی ندارد. ما اطمینان داریم او در آغوش مهر خداوند جای گرفته است.

عزت الله ضرغامی، رییس اسبق صداوسیما نیز در این مراسم عنوان کرد: هرچه سعی کردم کلمه مرحوم را بگویم نمی‌توانم. او فردی بود که همیشه لبخند بر لب داشت و تا آخرین ساعات به فکر شاد کردن دل مردم بود. هیچ‌کدام فکر نمی‌کردیم امروز بخواهیم او را تشییع کنیم.

همچنین عبدالله اسفندیاری، فیلمنامه‌نویس نیز در سخنانی اظهار کرد: او از ستون‌های کانون فیلمنامه نویسان و فردی دلگرم‌کننده بود. پیام درگذشت او بسیار تکان دهنده بود. من از طرف کانون فیلمنامه نویسان این اتفاق ناگوار را تسلیت می گویم.

در ادامه سیروس مقدم، کارگردان مجموعه سریال‌های «پایتخت» که خشایار الوند نویسندگی آنها را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: نمی دانم چه بگویم. من ۱۰ سال با خشایار و تیم «پایتخت» فعالیت داشتیم و این ۱۰ سال فراتر از همکاری بود. ما هنوز نبودش را باور نداریم و صبح فکر می‌کردیم در دفتر او باز می‌شود و او به مراسم خواهد آمد و هنوز شوکه هستیم.

امیرمهدی ژوله، فیلمنامه‌نویس که تجربه سال‌های همکاری با خشایار الوند را در کارنامه‌اش دارد نیز گفت: پیمان قاسم‌خانی شب روزی که الوند فوت کرد با من تماس گرفت و گفت من خیلی از این چیزها سر درنمی‌آورم، ولی می‌گویند خیلی از اینها که دچار ایست قلبی می‌شوند ممکن است در پزشکی قانونی به هوش بیایند.

 

ارسال نظر