ایستگاه

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۳۷
ایستگاه

آغاز ثبت‌نام از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب

معاون اجرایی سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز ثبت‌نام همزمان ناشران داخلی و خارجی برای حضور در این رویداد فرهنگی خبر داد. مهدی اسماعیلی‌راد؛ معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره زمان ثبت‌نام گفت: ثبت‌نام ناشران از ساعت 10صبح امروز (11 اسفندماه) آغاز می‌شود.

 وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بر اساس آیین‌نامه نمایشگاه ناشران داخلی باید 40عنوان و ناشران کودک و نوجوان 45 عنوان کتاب در 4 سال اخیر منتشر کرده باشند.  معاون اجرایی نمایشگاه تصریح کرد: ثبت نام ناشران داخلی بر اساس روال گذشته بر عهده تشکل‌های نشر است. از این رو اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران آشنا، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در بخش‌های ناشران عمومی، دانشگاهی، آموزشی و کودک و نوجوان مشارکت دارند.  بر اساس این گزارش، شیوه نامه ثبت‌نام و شماره تماس انجمن‌های نشر در سایت ثبت نام قرار گرفته است و مراجعان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های عنوان شده در سایت تماس حاصل نمایند.

 سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 4 الی 14 اردیبهشت ماه 1398 برگزار خواهد شد.

 

تجدید چاپ تعلیقات  عبدالله انوار   پس از ۲۲ سال

مجموعه دو جلدی «تعلیقه بر اساس الاقتباس خواجه نصیرالدین طوسی» اثر عبدالله انوار به چاپ دوم رسید. چاپ نخست این کتاب در سال ۷۵ منتشر شده بود.

نشر مرکز پس از گذشت ۲۲ سال از چاپ نخست، مجموعه دو جلدی «تعلیقه بر اساس الاقتباس خواجه نصیرالدین طوسی» اثر عبدالله انوار را تجدید چاپ کرد. جلد نخست این مجموعه شامل متن منقح و پاکیزه‌ای از اساس الاقتباس و جلد دوم شامل متن تعلیقات عبدالله انوار است. این نوبت از چاپ با شمارگان ۴۰۰ نسخه، ۴۳۶ صفحه جلد اول، ۳۶۸ صفحه جلد دوم و بهای دوره ۹۹هزار و ۵۰۰ در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. چاپ نخست این مجموعه در سال ۱۳۷۵ منتشر شده بود. «اساس الاقتباس» یکی از مشهورترین منابع علم منطق در تمدن اسلامی است. خواجه نصیر این کتاب را به زبان شیوای فارسی نوشت. به باور بسیاری از مفسران و پژوهشگران پس از منطق کتاب شفا و همچنین شرح ابن رشد بر منطق ارسطو، جامع‌ترین کتاب در آموزش علم منطق «اساس الاقتباس» است. هرچند که آرای شخصی خواجه نصیر در حوزه منطق هم در این کتاب وارد شده اما اساس کار منطق ارسطویی است که ورود آن به تمدن اسلامی سرگذشت جالبی داشته است.

«اساس الاقتباس» شامل ۹ بخش است. بخش نخست درباره   مدخل منطق یا ایساغوجی است. بخش‌های دیگر کتاب به ترتیب به این شرح است: «مقولات عشر» (یا قاطیغوراس)، «درعبارات» (یا قضایا)، «در علم قیاس» (یا انالوطیقا)، «برهان» (یا انالوطیقای دوم)، «جدل» (یا طوبیقا)، «مغالطه» (یا سوفسطیقا)، «خطابت» (یا ریطوریقا) و «شعر» (یا به قول فهرست کتاب بیطوریقا)

 

ارسال نظر