سردار آزمون رکورد علی دایی را شکست

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۳:۳۰:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۱۳۹
سردار آزمون رکورد علی دایی را شکست

مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت سن‌پترزبورگ روسیه با دو گلی که دیشب به ثمر رساند به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال زنیت سن‌پترزبورگ پنج‌شنبه شب موفق شد در بازی دور برگشت یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا با نتیجه ۳ بر یک فنرباغچه ترکیه را شکست دهد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.

سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت در این بازی ستاره تیمش بود و موفق شد با زدن ۲ گل و دادن یک پاس گل نقش مهمی در صعود تیمش از این مرحله ایفا کند. البته شب خوب آزمون در لیگ اروپا به همین‌جا ختم نشد و او با دو گلی که به ثمر رساند به رکورد ۸ گل در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا رسید تا به گلزن‌ترین بازیکن ایرانی در این رقابت‌ها تبدیل شود. پیش از این علی دایی با ۶ گل این رکورد را بطور مشترک با سردار آزمون در اختیار داشت که آزمون با دو گلی که دیشب به ثمر رساند از رکورد دایی عبور کرد و به تنهایی به بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تبدیل شد. پس از آزمون و علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و سامان قدوس با ۵ گل و کریم انصاری‌فرد با ۲ گل قرار دارند.آزمون بعد از این بازی گفت: خیلی احساس خوبی دارم که به تیم جدیدی آمدم که هواداران زیاد و خوبی دارد که به نظرم بهترین هواداران روسیه است. همچنین کادرفنی خیلی خوبی در تیم زنیت داریم. احساس خیلی خوبی دارم و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند. او در ادامه صحبت‌های خود گفت: اوضاع بازی تیم در دیدار رفت فرق می‌کرد. البته من نباید نظر دهم و کادر فنی باید در این باره نظر دهد. با این گل‌ها، آزمون، مهاجم زنیت با درخشش برابر فنرباغچه در میان نامزده‌های بازیکن برتر هفته لیگ اروپا قرار گرفت. داکا بازیکن سالزبورگ، پابلو سارابیا هافبک سویا و هادسون اودوی بازیکن چلسی دیگر نامزدهای بهترین بازیکن هفته هستند. سردار آزمون که در ترکیب اصلی زنیت حضور داشت پاس گل نخست را داد و در دقیقه ۴ نماینده روس پیش افتاد. در ادامه آزمون گل دوم تیمش را به ثمر رساند اما در دقیقه ۴۳ دروازه میزبان باز شد. با این نتیجه با توجه به پیروزی یک بر صفر فنرباغچه در دیدار رفت زنیت حذف می‌شد. با این حال درخشش بازیکن ایرانی در نیمه دوم ادامه داشت و او در دقیقه ۷۶ گل سوم تیمش را به ثمر رساند. با این گل زنیت به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

در دیگر بازی مهم بروخه با شکست سنگین چهار بر صفر مقابل سالزبورگ از این رقابت‌ها حذف شد. کاوه رضایی در این دیدار حضور نداشت. آرسنال توانست باته بوریسف را با سه گل شکست دهد و نتیجه بازی رفت را جبران کند.در دیگر بازی مهم این مرحله والنسیا یک بر صفر برابر سلتیک پیروز شد و توانست در جمع ۱۶ تیم برتر قرار بگیرد. ویارئال با وجود تساوی یک بر یک برابر اسپورتینگ لیسبون به دور بعد راه یافت. تیم اسپانیایی در بازی رفت با یک گل حریف پرتغالی‌اش را شکست داده بود. دینامو زاگرب، ناپولی و اینتراخت فرانکفورت هم با پیروزی برابر حریفانشان به مرحله یک هشتم صعود کردند.

 

 

ارسال نظر