سیزدهم بهمن 1357، امام خمینی در مدرسه علوی تهران و در جمع کارکنان و نویسندگان روزنامه ی اطلاعات به تشریح وظیفه مهم مطبوعات و اهل قلم پرداختند، ایشان فرمودند:

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۴۶:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۹۴۸
سیزدهم بهمن 1357، امام خمینی در مدرسه علوی تهران و در جمع کارکنان و نویسندگان روزنامه ی اطلاعات به تشریح وظیفه مهم مطبوعات و اهل قلم پرداختند، ایشان فرمودند:

مونا زندی حقیقی کارگردان فیلم «بنفشه آفریقایی» در نشست رسانه‌ای، این فیلم را نمایش‌دهنده تصویری تازه از زن ایرانی توصیف کرد. نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» ظهر دیروز بهمن ماه همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت؛ سینمای رسانه‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست فاطمه معتمدآریا بازیگر این اثر که در نشست حضور نداشت از طریق تماس تصویری اینترنتی با تلفن همراه کارگردان فیلم، از حضور در این فیلم اظهار خرسندی کرد.

سپس مونا زندی حقیقی کارگردان فیلم با بیان اینکه از ابتدا رضا بابک را برای حضور در «بنفشه آفریقایی» انتخاب کرده بود، عنوان کرد: به توصیه معتمدآریا سعید آقاخانی را انتخاب کردیم اما یکی از دشواری‌های ما این بود که از بابک بخواهیم که در فیلم تکیده باشد چون او همیشه سرحال است. او درباره اینکه فیلم برگرفته از یک داستان واقعی ساخته شده است، اظهار کرد: کلیت فیلم درباره این است که خانمی همسر سابقش را به خانه خود که با همسر دیگری در آن زندگی می‌کند می‌آورد تا در خانه خودش از او نگهداری کند که این اتفاق برگرفته از یک داستان واقعی است.  علیرضا شجاع‌نوری تهیه‌کننده این اثر هم مطرح کرد: قصد داشتیم فیلمی بسازیم که با دل خودمان و ایرانی‌ها ارتباط برقرار کند و گوشه به گوشه آن به دلمان بنشیند. فکر می‌کنم اگر ما می‌خواهیم سینمای جهان‌گیری داشته باشیم باید سراغ روایت درست و دلنشین از آنچه داریم، برویم.

 او ادامه داد: اگر ما بتوانیم فیلم‌هایی تهیه کنیم که رنگ و بوی خودمان را بدهد، هنگامی که یک خارجی به ایران بیاید چیزی را دریافت می‌کند که در هیچ دفتر توریستی پیدا نمی‌کند. از همین رو به نظرم چنین سینمایی می‌تواند با دنیا ارتباط برقرار کند البته این موضوع چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و ما باید در این حوزه تلاش کنیم.

 

ارسال نظر