مورینیو برای آمدن به ایران از کی‌روش سوال می‌پرسد

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۴۴:۲۸
کد خبر: ۱۳۸۹۴۵
مورینیو برای آمدن به ایران از کی‌روش سوال می‌پرسد

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با پایان قراردادش تهران را ترک کرد. با رفتن او خبرهای ضد و نقیضی درباره جایگزین او مطرح شده است و وزارت ورزش و جوانان نیز به طور غیرقانونی به موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی ورود کرده به طوری‌که مدیر روابط عمومی وزارتخانه از گزینه‌هایی مثل زیدان و مورینیو نام می‌برد.

پیشکسوت فوتبال ایران عملکرد کی‌روش را به طور کلی مثبت ارزیابی می‌کند و اعتقاد دارد که بازی با نام‌های مربیان مطرح جهان، اقدامی برای آرام کردن مردم است. رسول کربکندی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: حتی خود ژاپن هم فکرش را نمی‌کرد که این نتیجه رقم بخورد. نتیجه سه بر صفر، نتیجه‌ای غیر قابل هضم هم برای ما و حتی برای ژاپنی‌ها بود. اتفاقی افتاد که غیرقابل پیش‌بینی بود. این نتیجه به علت غیر حرفه‌ای بودن ما و حرفه‌ای بودن آن‌ها رقم خورد. تا زمانی که گل اول را خوردیم بازی تقریباً پایاپای بود و یک مقدار ما حمله می‌کردیم و یک مقدار آن‌ها ولی مسأله‌ای که مهم بود، آنالیز خوب ژاپن از ما بود. آن‌ها می‌دانستند که ما به چه شکل کار می‌کنیم.

کربکندی درباره نام‌های مطرح شده برای جانشینی کی‌روش، نظیر مورینیو، زیدان و کلینزمن هم بیان کرد: قطعاً هر مربی‌ای بخواهد به ایران بیاید با کی‌روش هماهنگ می‌شود و تمام اشکالات ما را کی‌روش به آن‌ها خواهد گفت. دعوایی که بین کی‌روش و وزارت ورزش شکل گرفت مشخص کرد که دیگر او در ایران ماندنی نیست. فقط در یک صورت ممکن بود او در ایران بماند آن هم در صورت قهرمانی ایران و ایجاد فشار از سوی مردم بود. اما حالا که نتیجه نگرفته است شرایط برای وزارت ورزش فراهم شده است. مردم عصبانی هستند و وزارت ورزش برای آرام کردن مردم مجبور است با این نام‌ها بازی کند تا کسی به رفتن کی‌روش اعتراض نکند. این مربیان بدون تحقیق جایی نمی‌روند یا اگر به ایران بیایند دوباره شرایطی مثل زمان کی‌روش به وجود می‌آید و دوباره ما آدم آن‌ها می‌شویم. اگر هم مربی کوچک‌تر از کی‌روش برای تیم ملی انتخاب کنیم قطعاً خیلی به مشکل می‌خوریم. ساختار ایجاد شده در تیم ملی دچار مشکل می‌شود و نظم و انضباط از بین می‌رود. او با اشاره به اینکه اگر چشم‌مان را روی همه کارهایی که کی‌روش کرده است ببندیم، بی‌انصافی کرده‌ایم. مهم‌ترینش برخورد با بازیکن سالاری بود که در این زمینه فوق‌العاده موفق بود. در همین جام ملت‌ها دیدیم که هربازیکنی که روی نیمکت می‌نشست، صدایی از کسی در نمی‌آمد. این نتیجه مدیریت کی‌روش بود. این اتفاقات زمان برانکو هم افتاد و ما دیدیم چه مشکلاتی پیش آمد. مثلاً بعد از تعویض شدن کریمی در بازی با مکزیک آن مسائل پیش آمد. بازی آخر من خودم در ورزشگاه بودم و وقتی خواستند که کریمی به زمین برود او قبول نکرد. این مسائل دیگر هیچ‌کدام در فوتبال ما اتفاق نیفتاد. دلیلش هم برخورد قوی‌ای بود که کی‌روش با رحمتی و خلعتبری کرد و سفره این بحث‌ها را در تیم ملی جمع کرد و این بازیکن‌سالاری به طور کامل از تیم ملی رفت.

 

 

ارسال نظر