ایستگاه

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۲۳
ایستگاه

اثر «بنکسی» در پاریس  دزدیده شد

اثر هنری که بوسیله هنرمند خیابانی بنکسی روی درِ تئاتر باتاکلان پاریس خلق شده بود، دزدیده شد. اثر هنری که به وسیله هنرمند خیابانی، بنکسی خلق شده و به نوعی از قربانیان حملات تروریستی در سال ۲۰۱۵ پرده‌برداری می‌کند و روی در تئاتر باتاکلان که در آن ۹۰ نفر کشته شدند کشیده شده، سرقت شد. «اکانت تئاتر باتاکلان» اینگونه نوشت: ما امروز با یک احساس خشم و ناتوانی روبرو می‌شویم. کار بنکسی، نماد یادبود و متعلق به همه - مردم محلی، پاریس و شهروندان جهان از ما گرفته شد. بر اثر حملات ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ که توسط اعضای داعش انجام شد، ۱۳۰ نفر در سالن تئاتر، کافه و تراس باتاکلان در شرق پایتخت فرانسه و در ورزشگاه استادوفرانس پاریس کشته شدند. بر این اساس بنکسی تصویری از یک زن سیاه‌پوست غمگین را با رنگ سفید روی در تئاتر باتاکلان نقاشی کرد.

رسانه‌های محلی فرانسه گزارش دادند که امروز ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ این اثر هنری بنکسی توسط دزدان برداشته و توسط یک کامیون ربوده شده است. بنکسی نیز در ماه ژوئن با انتشار متنی در اینستاگرام خود، اصالت این اثر هنری را تایید کرده بود. کارهای این هنرمند بریتانیایی بسیار محبوب است و قیمت‌های بالا را در مزایده‌ها به دست می‌آورد. در ماه اکتبر یک نقاشی بکنسی که بیش از یک میلیون دلار در حراج لندن فروخته شد، فورا توسط خود وی تکه تکه شد. خرداد سال جاری نیز اثری دیگر از بنکسی در نمایشگاهی در تورنتوی کانادا به سرقت رفت. این تابلوی چاپی بنکسی که «شکارچیان چرخ‌دستی» نام دارد حدود ۳۸ هزار دلار ارزش‌گذاری شده بود.

 

«زن شگفت‌انگیز ۳» ساخته می‌شود

پتی جنکینز کارگردان «زن شگفت‌انگیز» گفت قسمت سوم این فیلم هم ساخته می‌شود و این ابرقهرمان وارد قصه‌ای از دنیای امروز می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کارگردان «زن شگفت‌انگیز» یا «واندر وومن» گفت سومین همکاری‌اش با گل گدوت که در فیلم‌های «زن شگفت‌انگیز» ۱ و۲ بازی کرده برای ساخت قسمت سوم رقم می‌خورد. در حالی که در قسمت اول زن شگفت‌انگیز در دوران جنگ جهانی اول سیر می‌کرد و در قسمت بعدی به سال ۱۹۸۴ رفت، او در داستان سوم وارد ماجرایی از جهان معاصر می‌شود. پتی جنکینز گفت ایده ساخت این فیلم را در سردارد و اصلا نباید انتظار داشت که قسمت سوم به گذشته بازگردد. او گفت: کار هنوز شروع نشده اما مشتاق به شروع قسمت بعدی هستم. این کارگردان که در جشنواره فیلم ساندنس حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت قصدش این است که داستان را از نظر سیر داستانی به جهان معاصر نزدیک کند چون انسان روبه جلوست و به عقب برنمی‌گردد. گدوت در نقش «زن شگفت انگیز» در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» در سال ۲۰۱۶ در جهان معاصر حضور داشت. در فیلم «لیگ عدالت» محصول ۲۰۱۷ نیز این ابر قهرمانان در جهان حال ظاهر شده بودند. اولین فیلم از «زن شگفت‌انگیز» در قالب یک فیلم مستقل سال ۲۰۱۷ اکران شد و هم با نظر مثبت منتقدان روبه رو شد و هم در باکس آفیس موفق ظاهر شد و در جهان ۸۲۱ دلار فروش کرد. و بعد قرار شد تا قسمت دوم آن ساخته شود.

 

ارسال نظر